Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku
Autor: Němcová, Irena
Vedoucí: Hrbáčková, Karla
Abstrakt: Ve své diplomové práci se věnuji rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. V úvodu práce definuji pojmy ? čtení, čtenář, četba, čtenářství, čtenářské návyky a zájmy. V další části jsem rozdělila čtenáře podle věku a postupně charakterizuji předčtenářský věk, prepubescentní a pubescentní čtenářství. Ve třetí kapitole se věnuji čtenářství v rodině. Rodinné prostředí je nejsledovanější z faktorů, které ovlivňují čtenářské aktivity dětí. Druhou institucí, která má vliv na čtení žáků, je škola. Díky rozvíjení čtenářské gramotnosti ve školách by se měl z každého žáka stát přemýšlivý a nezávislý čtenář. Závěr teoretické části soustřeďuje pozornost na problematiku porozumění textu ve školském prostředí - čtenářskou gramotnost. Seznamuje nás s mezinárodními výzkumy RLS, PISA a PIRLS, které se zaměřují na čtenářskou gramotnost. V praktické části se zabývám tím, jaký vliv na rozvoj čtenářské gramotnosti mají čtenářské zájmy, rodinné a školní prostředí žáků mlad-šího a staršího školního věku na Základní škole v Kozlovicích.
URI: http://hdl.handle.net/10563/17309
Datum: 2011-04-28
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 19354


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
němcová_2011_dp.pdf 1.819Mb PDF Zobrazit/otevřít
němcová_2011_vp.doc 49.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
němcová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet