Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima
Autor: Nečasová, Táňa
Vedoucí: Jašková, Vendula
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením třídního klimatu žáky alternativních a klasických (standardních) škol. Teorie je rozdělena na dvě části. První se zabývá historií vzniku a charakteristikou jednotlivých alternativních škol - jejich alternativními vyučovacími postupy, učebním prostředím, spoluprací učitele s žákem. Druhá část vysvětluje pojmy vztahující se k psychosociálnímu klimatu (atmosféra třídy, prostředí třídy, školní klima, třídní klima, učební prostředí, škola), zabývá se faktory ovlivňující klima tříd (učitel, žák, rodiče) a popisuje možnosti jeho zkoumání (dotazníky, pozorování, rozhovory). V empirické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky šetření v pěti třídách škol klasických i alternativních. Pro posouzení klimatu v jednotlivých třídách byl zvolen dotazník CES (Classroom Environment Scale), který slouží ke zjišťování klimatu. Žáci vyplnili preferovanou i aktuální část a na základě těchto výsledků bylo hodnoceno šest proměnných. Předmětem výzkumu bylo porovnání klimatu ve třídách škol standardních a alternativních.
URI: http://hdl.handle.net/10563/20047
Datum: 2011-04-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Katedra pedagogiky
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 23636


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
nečasová_2012_bp.pdf 1.633Mb PDF Zobrazit/otevřít
nečasová_2012_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
nečasová_2012_op.doc 49Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet