Sociálně pedagogický odkaz G. A. Lindnera

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociálně pedagogický odkaz G. A. Lindnera

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sýkora, Petr
dc.contributor.author Mačák, Josef
dc.date.accessioned 2013-10-06T17:33:52Z
dc.date.available 2013-10-06T17:33:52Z
dc.date.issued 2012-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20962
dc.description.abstract Předložená bakalářská práce se věnuje životu a dílu Gustava Adolfa Lindnera a jeho sociálně pedagogickému odkazu. Popisuje stav rakouského školství v 19. století a jeho ideový základ (herbartismus). Na tomto pozadí je dokumentován Lindnerův pedagogický vývoj, jeho stále zřetelnější nahlížení pedagogiky v sociálním kontextu. Jsou okomentována jeho nejvýznamnější pedagogická díla. V práci je provedena komparativní analýza zástupce pragmatické pedagogiky J. Deweye a G. A. Lindnera jako zastánce Herbartovy školy. Závěr práce vyzdvihuje myšlenky, které mohou být i dnes pro sociální pedagogiku přínosné. cs
dc.format 62 s. cs
dc.format.extent 1523618 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject G. A. Lindner cs
dc.subject rakouské školství 19. století cs
dc.subject herbartismus cs
dc.subject J. Dewey cs
dc.subject sociální pedagogika 19. století cs
dc.subject G. A. Lindner en
dc.subject austrian education system of 19th century en
dc.subject herbartism en
dc.subject J. Dewey en
dc.subject social pedagogy of 19th century en
dc.title Sociálně pedagogický odkaz G. A. Lindnera cs
dc.title.alternative Socio-Pedagogical Legacy of G. A. Lindner en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Drholcová, Věra
dc.date.accepted 2013-06-04
dc.description.abstract-translated The presented bachelor thesis is dedicated to the life and work of Gustav Adolf Lindner and his social-pedagogical legacy. In the thesis is described the state of Austrian school system in the 19th century and its ideological basis (Herbartism). Lindner?s pedagogical development, his ever increasing understanding of pedagogy in the social context are documented on the above mentioned background. His most significant pedagogical writings are commented on. Comparative analysis has been done between a representative of pragmatical pedagogy in the person of J. Dewey and G.A. Lindner as a representative of Herbart?s ideological school. The conclusion of the work elevates the ideas which can be of importance for the contemporary social pedagogy. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 28753
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-10
local.subject Dewey, John, 1859-1952 cs
local.subject Lindner, Gustav Adolf, 1828-1887 cs
local.subject Herbart, Johann Friedrich, 1776-1841 cs
local.subject pedagogové cs
local.subject Dewey, John, 1859-1952 en
local.subject Lindner, Gustav Adolf, 1828-1887 en
local.subject Herbart, Johann Friedrich, 1776-1841 en
local.subject educationalists en


Files in this item

Files Size Format View
mačák_2013_bp.pdf 1.453Mb PDF View/Open
mačák_2013_vp.doc 31.5Kb Microsoft Word View/Open
mačák_2013_op.doc 33Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account