Vliv médií na osobnost dítěte

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vliv médií na osobnost dítěte

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vliv médií na osobnost dítěte
Autor: Kubera, Petr
Vedoucí: Šnitr, František
Abstrakt: Masové sdělovací prostředky v pojetí současné moderní společnosti, jsou považovány nejen u laické, ale především u odborné veřejnosti za fenomény, které stále hýbou informačním světem a v nepřetržité technologické evoluci se neustále zdokonalují a nahrazují původní informační produkty. Výrobci představují na trhu neustále nové druhy médií a jejich komponenty, které se vyznačují většinou rychlostí při zpracování dat a při jejich dalším masovém rozšiřování napříč celým společenským spektrem. Masmédia významným způsobem ovlivňují život nejen dětí a mládeže, ale také dospělé populace. Tyto fenomény v současné době sehrávají stále větší význam v našem společenském životě, především při výchově dospívající mládeže jak v kruhu rodinném, tak i v prostředí pedagogickém a pracovním. Problematika působení negativního vlivu médií na psychický, citový nebo mravní vývoj dítěte patří k nejživějším. Největší hrozbou pro děti představuje bezesporu pornografie a mediální násilí, které se objevuje nejenom na televizních obrazovkách téměř v každém celovečerním filmu, ale také v pořadech určených především pro nejmenší diváky. Nezastupitelnou odpovědnost při výchově dětí a mládeže sehrávají jak rodiče, pedagogové, tak i do určité míry tvůrci televizních pořadů. Nejúčinnější prevencí v demokratickém duchu představují zákonní zástupci, kteří by nejmenším divákům měli vytvářet takové podmínky, aby si děti osvojovaly zdravý přístup při používání masmédií. Nejde jen o to, aby rodiče vybírali vhodné pořady, ale aby se také dívali na tyto pořady společně s dítětem, určovali mu délku doby sledování televize a aby během nebo po shlédnutí určitého pořadu vysvětlovali a diskutovali s dospívajícím divákem o jeho obsahové stránce. Je důležité učit dítě, aby rozumným způsobem kombinovalo televizi s tištěnými médii i volnočasovými aktivitami. Tím se mediální prostředek může stát současně prostředkem výchovným, který v prostředí rodinném, doplňuje výchovnou roli rodiny. Analýza pozitivní
URI: http://hdl.handle.net/10563/2533
Datum: 2006-11-21
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Institut mezioborových studií
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 1004198


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
kubera_2007_bp.pdf 676.0Kb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet