Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí
Autor: Zbranková, Slavomíra
Vedoucí: Wiegerová, Adriana
Abstrakt: Bakalářská práce měla za cíl sledovat adaptaci začínajících učitelů ve školním pro-středí. Začínající učitel je označení pro člověka vyučujícího ve škole v prvních letech po ukončení studia. V každé krajině se za začínajícího učitele považuje absolvent vysoko-školského studia do jednoho až tří let. Délka začínající fáze se může v každé krajině měnit. Začínající učitel potřebuje během své adaptace dostatečnou pozornost a podporu okolí. Je tomu tak proto, že během své adaptační fáze musí získat jak potřebné znalosti školního systému, tak i dovednosti v interakci s žáky i kolegy a klíčové pedagogické kompetence. Nedílnou součástí učitelovy osobnosti jsou komunikační dovednosti, kterými na své okolí nejvíce působí. V centru pozornosti předkládané bakalářské práce je i empirické šetření kvalitativního typu. Analýza dat poukazuje na reálnou situaci ve školách, na systém práce se začínajícími učiteli, kteří očekávají pozitivní přijetí vedením školy, kolegy i žáky. Zároveň ukazuje nepřipravenost začínajících učitelů v oblastech didaktických a administrativních.
URI: http://hdl.handle.net/10563/29009
Datum: 2014-01-23
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství odborných předmětů pro SŠ
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 34839


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
zbranková_2014_dp.pdf 975.0Kb PDF Zobrazit/otevřít
zbranková_2014_vp.pdf 627.5Kb PDF Zobrazit/otevřít
zbranková_2014_op.doc 51.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet