Sebehodnocení učitelek mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sebehodnocení učitelek mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Kostelecká, Kristýna
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:29:05Z
dc.date.available 2015-07-24T12:29:05Z
dc.date.issued 2015-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31858
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje tématu Sebehodnocení učitelek mateřských škol. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedeno vysvětlení pojmů sebehodnocení a sebereflexe učitelky mateřské školy. Dále se zabývá v teoretické rovině jednotlivými kompetencemi učitelek mateřských škol. Také je zde zmíněn důležitý dokumentu Kompetentní učitel 21. Století - Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Tento dokument je rozdělený na sedm oblastí, které jsou stěžejní pro práci MŠ. Tyto oblasti jsou v teoretické části popsány. V praktické části je popsán zrealizovaný výzkum kvantitativního typu. Pro tento výzkum byla použita metoda dotazník. Výzkum byl zaměřen na sebe-hodnocení učitelek MŠ a obsahuje zjištěná data.
dc.format 66 s. (78 550 znaků)
dc.format.extent 2765275
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitel cs
dc.subject kompetence cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject Kompetentní učitel 21. století- Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA cs
dc.subject teacher en
dc.subject competence en
dc.subject Self-evaluation en
dc.subject Self-reflection en
dc.subject Competent Educators of the 21st Century"- en
dc.subject ISSA´s International Professional Quality Framework" en
dc.title Sebehodnocení učitelek mateřských škol
dc.title.alternative Self-assessment of Pre-school Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2015-06-09
dc.description.abstract-translated The topic of my bachelor thesis is the following: Self-Evaluation of Kindergarten Tea-chers. The work on this thesis has consisted in an extensive practical part which is com-plemented by a theoretical part. The theoretical part includes definitions of the terms "self-evaluation" and "self-reflection" of a kindergarten teacher. Further on, it lists and explains in detail competencies of a kindergarten teacher. In this regards, the thesis draws on a key document entitled "Competent Teacher of the 21st Century" which serves as an internatio-nal pedagogical quality framework and has been developed by the International Step by Step Association (ISSA). This document focuses on seven areas which are the core areas of kindergarten teachers´ work. The thesis provides a thorough description of each of these areas. The practical part of my thesis brings detailed information about a quantitative re-search that I carried out. For the purposes of this research, I employed the method of a questionnaire survey. In my survey, I focused on the issue of self-reflection of kindergar-ten teachers and my thesis presents and explains my findings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38341
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2015-04-30
local.subject učitelky mateřských škol cs
local.subject pedagogické kompetence cs
local.subject autoevaluace cs
local.subject women kindergarten teachers en
local.subject pedagogical skills en
local.subject self-evaluation en


Files in this item

Files Size Format View Description
kostelecká_2015_dp.pdf 2.637Mb PDF View/Open None
kostelecká_2015_op.docx 18.99Kb Unknown View/Open None
kostelecká_2015_vp.docx 19.19Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account