Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket

DSpace Repository

Language: English čeština 

Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Razal, Raian Burgos
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:38Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37781
dc.description.abstract Yellowjet's mission is to become the most successful low cost carrier in the world and with the recent EU regulation allowing re-entry of airlines from the Philippines in European air-space, this presents a good opportunity for its expansion in the international market. It has also recently adopted a low cost-long haul strategy which in turn allows them to have the necessary capabilities to expand given its purchases of widebody aircraft. Given the saturation of Asian markets, Yellowjet is then forward-looking into expanding into Europe in order to serve and bring its branded low-cost and fun flying experiences to the overseas Filipinos and to foreign tourists to travel and explore the Philippines. This thesis has three major components, beginning with opportunity analysis which takes a look at the internal and external environment in order to identify which specific European country Yellowjet will enter. After choosing the country, the different target segments and their customer profiles will be discussed. An analysis of their different jobs, pains and gains will be matched with the features and benefits offered by Yellowjet. This will form the customer value propositions. Lastly, the project for the marketing entry strategy will be described including the elements of the service marketing mix.
dc.format 140 p.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject market opportunity analysis cs
dc.subject airline industry cs
dc.subject value proposition design cs
dc.subject international market entry cs
dc.subject services marketing cs
dc.subject analýza trhu en
dc.subject letecký průmysl en
dc.subject hodnotová propozice en
dc.subject mezinárodní vstup na trh en
dc.subject služby a marketing en
dc.title Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket
dc.title.alternative Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Market
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Chovancová, Miloslava
dc.date.accepted 2016-05-31
dc.description.abstract-translated Cílem Yellowjet je stát se nejúspěšnějším "low cost" dopravcem na světě. V důsledku nedávné regulace EU, která umožňuje opětovný vstup leteckých společností z Filipín do evropského vzdušného prostoru, s ohledem na rozšíření na mezinárodním trhu se jedná o dobrou příležitost pro Yellowjet. Yellowjet přijal novou strategii a koupí širších letadel nabídne klientům lety na delší vzdálenosti, čímž uspokojí poptávku současných zákazníku. Vzhledem k nasycení trhu na asijských trzích, Yellowjet je hledá příležitosti a expanduje do Evropy, aby nabídl své "low cost" služby. Bude se také orientovat na zahraniční turisty a lákat je k objevování Filipín. Tato práce má tři hlavní složky, počínaje analýzou příležitostí, která zachycuje situaci na vnitřním a vnějším prostředí s cílem určit, na které konkrétní evropské země Yellowjet vstoupí. Po výběru země budou popsány různé cílové segmenty zákazníků a jejich profily. Analýza zahrnuje všechny příležitosti a hrozby a spolu s analýzou výhod je sestavena hodnotová propozice. Na závěr bude sepsána projektová strategie vstupu na trh, včetně prvků marketingového mixu.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 42527
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
razal_2016_dp.pdf 3.021Mb PDF View/Open None
razal_2016_op.docx 24.48Kb Unknown View/Open None
razal_2016_vp.docx 31.05Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account