Příprava dítěte na školu z pohledu rodiny

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příprava dítěte na školu z pohledu rodiny

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Hřebačková, Hana
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:31Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:31Z
dc.date.issued 2016-11-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39559
dc.description.abstract Předkládaná práce ve svém obsahu seznamuje s důležitostí přípravy předškolních dětí na přechod do základní školy, a to zejména s ohledem na přípravu realizovanou v rodinách dětí. Teoretická část nejprve seznamuje s pojmy jako je školní zralost a připravenost, odklad povinné školní docházky. Dále prezentuje zákonitosti správného vývoje dítěte v předškolním věku. Stručně nastiňuje i oblast výchovy v předškolních institucích, ale hlav-ní část je zaměřena právě na úlohu a schopnosti rodičů v přípravě svého dítěte. Práce rozebírá jednotlivé oblasti školní přípravy a možnosti rodičů v jejich rozvoji. Praktická část bakalářské práce je kvantitativního typu. Formou dotazníku u dotazovaných respondentů zjišťuji, jaké přístupy a metody používají rodiče v přípravě svých dětí na vstup do základní školy.
dc.format 61 s. (94 445)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Předškolní výchova cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject rodina cs
dc.subject školní zralost cs
dc.subject školní připravenost cs
dc.subject Preschool education en
dc.subject preschool age en
dc.subject family en
dc.subject maturity for elementary school en
dc.subject preparadness for elementary school en
dc.title Příprava dítěte na školu z pohledu rodiny
dc.title.alternative Preparing a child for school from their parents perspective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2017-06-12
dc.description.abstract-translated This thesis is introducing the importance of preparation of preschool children for their transition into basic school, mainly reflecting on their preparadness realized within their families. The work firstly introduces the main terms such as school maturity and preparadness, and the postponement of compulsory school attendance. Next it presents rules of correct development of a child in preschool age. It also outlines briefly raising of children in preschool institutions, but the main part is focused on the role and skills of parents in preparadness of their child. The thesis is analyzing specific areas or school preparadness and the options of parents on how to develop their children. The practical part of the thesis is quantitative, and using a questionnaire it identifies what approaches and methods the asked respondents use in preparadness for entering elementary school of their children.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 44856
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-24
local.subject přechod na základní školu cs
local.subject rodinná výchova cs
local.subject school attendance en
local.subject family education en


Files in this item

Files Size Format View Description
hřebačková_2017_dp.pdf 3.062Mb PDF View/Open None
hřebačková_2017_op.docx 20.91Kb Unknown View/Open None
hřebačková_2017_vp.docx 19.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account