Inkluzivní vzdělávání pohledem pedagogů základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukešová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Kunová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:16Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:16Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39922
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce předkládá informace týkající se inkluze ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola vymezuje základní rámec inkluzivního vzdělávání - integraci, inkluzi, podmínky úspěšné inkluze a pojetí výuky. Druhá kapitola představuje jednotlivé účastníky inkluzivního vzdělávání a aktuální legislativu, kterou se řídí. Poslední kapitola se věnuje atmosféře školy v procesu inkluze žáka, průběhu vzdělávání a hodnocení v inkluzivní škole, přípravě učitelů k inkluzivní edukaci a vymezuje výhody a nevýhody inkluze. Praktická část popisuje cíle a metody kvantitativního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem práce je analyzovat názory pedagogů základních škol na inkluzi ve vzdělávání. |
|
dc.format |
77 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
teacher's assistant
|
en |
dc.subject |
pupils with special needs
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání pohledem pedagogů základních škol |
|
dc.title.alternative |
Inclusive Education at Elementary Schools from Teachers´ Point of View |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis submits pieces of information related to inclusion in education of pupils with special educational needs. Theoretical part is divided into three chapters. The first chapter defines the basic inclusive education framework integration, inclusion, conditions needed for successful inclusion and the concept of teaching. Second chapter presents each of the participants in inclusive education and legislative on which inclusive education is currently based on. The last chapter is devoted to school atmosphere during process of pupil's inclusion, the way the education is lead and evaluation of pupils in inclusive school, teachers' preparation in inclusive education and defines advantages and disadvantages of inclusive education.Practical part describes the aims and methods of quantitative research which took place through survey. The aim of this bachelor thesis is to analyze elementary school teachers' opinions about inclusion in education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45367
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
postoje a názory
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
inclusions
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account