Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii

Show full item record

Thumbnail
Title: Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii
Author: Saha, Anusua
ISBN: 978-80-7454-716-4
URI: http://hdl.handle.net/10563/41604
Date: 2010-07-14
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Page count: 45
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

V posledních letech byl výzkum v oblasti udržitelnosti zajímavý kvůli rostoucímu celosvětovému významu ekologické orientace v procesu nákupu spotřebitelů. Lidé pozitivně mění své trendy a životní styly s tím, že věnují více pozornosti celosvětově orientovanému udržitelnému chování ve srovnání s minulostí. Pochopení očekávání spotřebitelů a nových nákupních trendů, souvisejících s trendy chování v oblasti ekologických nákupů v rámci indických spotřebitelů je možné prostřednictvím identifikace konstrukce Teorie plánovaného chování (TBP). Prezentovaný výzkum se snaží porozumět záměrům spotřebitelů při nakupování zelených produktů v rozvíjející se Indii. Studie využívá jako teoretický rámec teorii plánovaného chování (TPB) a dále se pokouší rozšířit model TPB o začlenění dalších prvků, jako jsou sociální hodnota, znalosti o životním prostředí, environmentální znepokojení a peněžní hodnota. Data byla shromážděna metodou průzkumu pomocí strukturovaného dotazníku mezi 339 spotřebiteli a byla analyzována pomocí modelování strukturálních rovnic (SEM) pro testování hypotetického modelu. Závěry potvrzují užitečnost používání rámce TPB s dalšími prvky při předvídání záměrů spotřebitelů při nakupování. Rámec studuje nejenom nezávislý vztah, ale také vztahy mezi všemi prvky, které by mohly vést ke změně vnímání spotřebitelského chování při zelených nákupech. Autorka testovala tři modely, které potvrdily přímé vlivy prvků na spotřebitelské nakupování, poté byly zkoumány zprostředkovací efekty a nakonec vztah mezi všemi prvky v hypotézovém modelu. Výsledkem každého modelu byly zajímavé výstupy. V závěru jsou diskutovány další dopady výzkumu v této oblasti a důsledky pro podniky, obchodníky a tvůrce politik ve firmách.

Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
saha_2017_teze.pdf 2.647Mb PDF View/Open
saha_2017_dp.pdf 2.047Mb PDF View/Open
saha_2017_vp.pdf 73.27Kb PDF View/Open
saha_2017_op.pdf 92.68Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account