Práce sociálního pedagoga s osobami s poruchami autistického spektra

DSpace Repository

Language: English čeština 

Práce sociálního pedagoga s osobami s poruchami autistického spektra

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Pernická, Hana
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:06Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:06Z
dc.date.issued 2018-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42276
dc.description.abstract Díky rozmanitým kompetencím sociálního pedagoga zahrnuje jeho působení často široké spektrum činností a při své práci se setkává s nejrůznějšími cílovými skupinami. Cílem této práce je přiblížit čtenáři působnost sociálního pedagoga v prostředí, které přichází do kontaktu s lidmi s poruchami autistického spektra. Kromě samotné činnosti sociálních pedagogů se teoretická rešerše zabývá tedy především cílovou skupinou jedinci s poruchami autistického spektra a jejich opatrovníky. Praktická část práce hledá odpovědi především na míru hodnocení konkrétních pomocí. Dále na obeznámenost veřejnosti s danou problematikou. K dosažení těchto cílů bylo provedeno dotazníkové šetření cílené na dva výzkumné soubory. Jeden typ položek dotazníku směřoval na rodiny s jedincem s touto poruchou a druhý, obecnější typ týkající se obeznámenosti s danou problematikou, byl zaměřen na širší veřejnost. Z výsledků vyplynulo, že pracovní pozice a střediska, kde mohou působit sociální pedagogové, jsou značně využívány. Mohou být tedy považovány za velmi přínosné rodinám i jedincům s poruchami autistického spektra. Tyto výsledky mohou přispět jednak rodinám při zvýšení jejich obeznámenosti o možnostech získávání pomoci, dále také mladým lidem, kteří se rozhodují, zda má práce sociálního pedagoga smysl. Další zjištění výzkumu o obeznámenosti širší veřejnosti s poruchami autistického spektra může pomoci především při cílenějším působení a předáváním informací za pomocí osvětových činností při snaze začleňování těchto jedinců do společnosti.
dc.format 68
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject poruchy autistického spektra cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject obeznámenost cs
dc.subject pomoc cs
dc.subject socializace cs
dc.subject Autism spectrum disorder en
dc.subject social educator en
dc.subject familiarity en
dc.subject help en
dc.subject socialization en
dc.title Práce sociálního pedagoga s osobami s poruchami autistického spektra
dc.title.alternative The Role of Social Education Worker in the Field of Autism Spectrum Disorders
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Blaštíková, Lucie
dc.date.accepted 2018-06-11
dc.description.abstract-translated Social educators come into contact with diverse groups of clients and possess competencies that prepare them for various types of work. This thesis examines the work of social educators in a very specific environment, working with clients suffering from Autism spectrum disorder. To achieve set goals, the literature review part of this work focuses on both social educators as well as the clients and their families. A research is then carried to explore the beneficial aspects of their work. A questionnaire has been sent to two groups of people. Families that have a member with Autism spectrum disorder have been asked about their experience with social educators and the general public answered questions about the disorder to test their knowledge and attitude. The results suggest that jobs cover by social educators are considered highly beneficial and are used by families frequently. The general public seem to have at least basic understanding of the disorder and for the last two decades the level of awareness in this area has been rising. Following these results, organizations trying to spread information to the public may consider taking different approach then in the past. The main point, however, should be to raise the awareness about the kind of help the families can get.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 50084
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-26
local.subject informovanost cs
local.subject veřejnost cs
local.subject autismus cs
local.subject autistické děti cs
local.subject awareness en
local.subject public sphere en
local.subject autism en
local.subject children with autism en


Files in this item

Files Size Format View Description
pernická_2018_dp.pdf 3.586Mb PDF View/Open None
pernická_2018_op.docx 17.51Kb Unknown View/Open None
pernická_2018_vp.doc 54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account