Koncepce neustálého zlepšování v centrech sdílených služeb na základě Lean metod

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Koncepce neustálého zlepšování v centrech sdílených služeb na základě Lean metod

Zobrazit celý záznam

Thumbnail
Název: Koncepce neustálého zlepšování v centrech sdílených služeb na základě Lean metod
Autor: Koval, Oksana
ISBN: 978-80-7454-743-0
URI: http://hdl.handle.net/10563/42637
Datum: 2010-07-14
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 39
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Implementace center sdílených služeb (CSC nebo SSC v angličtině) je efektivní způsob zvyšování konkurenceschopnosti společností prostřednictvím snižování nákladů, standardizace procesů, zlepšování výkonnosti a efektivnosti. Poskytují rovněž další výhody, včetně lepší možnosti řízení rizik, konsolidace operací, zvyšování organizační flexibility a přinášejí nositelům procesů větší produktivní hodnotu ve formě zákaznického servisu, obchodní agility a podpory nových procesních funkcí (Dunkan, 2009). Stovky top mezinárodních společností (Accenture, SAP, Siemens, IBM, Hewlett-Packard, atd.) založily svoje střediska v Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v České republice. Tyto Višegrádské země lákají investory zejména pro jejich výhodnou polohu, cenově dostupné kancelářské prostory a levné, vzdělané pracovní síly (Stewart, 2015). CSC jsou jednou z hlavních hnacích sil přímých zahraničních investic (PZI) v regionu. V České republice tento sektor vytváří více než 1 % HDP a vytvoří více než 100,000 pracovních míst v příštích pěti letech (Kulhánek et al., 2016). Podle různých odhadů v Maďarsku sdílené služby vytvoří až 2,5 % z celkové domácí zaměstnanosti(Marciniak, 2014). Jedním z hlavních hnacích motorů vytváření CSC je snižování nákladů. Zatímco vznik CSC v zemích Visegrádské skupiny umožňuje společnostem ušetřit touto formou organizace procesů pracovní síly, střediska je využívají pro neustálé zlepšování (CI), jako je Lean a Lean Six Sigma s cílem dosažení standardizace a optimalizace procesů. CI je nejvyšší prioritou pro většinu z center po celém světě. Na druhé straně je nutné vidět i fakt, že ve stejné době mnoho středisek oznámilo, že nedosahují požadovaných výsledků CI (Hodge, 2015).

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
koval_2018_teze.pdf 2.251Mb PDF Zobrazit/otevřít
koval_2018_dp.pdf 2.285Mb PDF Zobrazit/otevřít None
koval_2018_op.pdf 448.6Kb PDF Zobrazit/otevřít None
koval_2018_vp.pdf 717.3Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet