Ekologie jako jeden z nástrojů sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Ekologie jako jeden z nástrojů sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Rudolf, Ivo
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43108
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá ekologií jako jedním z nástrojů sociální pedagogiky a zaměřuje se na zjištění ekologické gramotnosti studentů tohoto oboru. V teoretické části charakte-rizuje ekologii jako vědu o životním prostředí pohledem vybraných humanitních disciplín, jimiž prostupuje. Dále popisuje environmentální vzdělávání, jenž by mělo být nedílnou součástí sociální pedagogiky, v níž se rovněž odráží globální problémy společnosti včetně problémů ekologických. Postihuje rovněž otázku trvale udržitelného rozvoje, včetně vý-chodisek a charakteristiky jeho náplně. V praktické části se práce věnuje výzkumu z cílem zjistit ekologickou gramotnost u studentů sociální pedagogiky, k čemuž využívá osvědče-nou empirickou metodu v podobě dotazníku NEP v jeho rozšířené podobě, který měří proenvironmetální postoje a jednání.
dc.format 76 s. (127 691 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ekologie cs
dc.subject životní prostředí cs
dc.subject environmentální vzdělávání cs
dc.subject globalizace cs
dc.subject ekologická gramotnost cs
dc.subject ecology en
dc.subject environment en
dc.subject environmental education en
dc.subject globalization en
dc.subject ecological literacy en
dc.title Ekologie jako jeden z nástrojů sociální pedagogiky
dc.title.alternative Ecology as One of the Tools of Social Pedagogy
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with ecology as one of the instruments of social pedagogy and focuses on finding environmental literacy of students in this field. The theoretical part cha-racterizes ecology as an environmental science through the view of the selected humanities through which it penetrates. It also describes environmental education, which should be an integral part of social pedagogy, which also reflects global societal problems, including environmental issues. It also affects the issue of sustainable development, including the outlook and the characteristics of its content. In the practical part, the work is devoted to research in order to find out the environmental literacy of the students of social pedagogy. For this reason, it uses the best empirical method in the form of a NEP questionnaire in its extended form, measuring proenvironmetal attitudes and behavior.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48265
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-20
local.subject ekologická výchova a vzdělávání cs
local.subject vysokoškolští studenti cs
local.subject ecological education en
local.subject college students en


Files in this item

Files Size Format View Description
rudolf_2018_dp.pdf 4.075Mb PDF View/Open None
rudolf_2018_op.docx 20.21Kb Unknown View/Open None
rudolf_2018_vp.doc 52.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account