A.S.Makarenko a V.A. Suchomlinský a jejich myšlenkový odkaz v současné pedagogice

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

A.S.Makarenko a V.A. Suchomlinský a jejich myšlenkový odkaz v současné pedagogice

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: A.S.Makarenko a V.A. Suchomlinský a jejich myšlenkový odkaz v současné pedagogice
Autor: Meďannik, Galina
Vedoucí: Balvín, Jaroslav
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá pedagogickým dědictvím A. S. Makarenka a V. A. Suchomlin-ského z pohledu jejich originality a jedinečnosti ve spektru současné pedagogiky. Vasilij Alexandrovič Suchomlinsky a Anton Semjonovič Makarenko byli jedni z největších peda-gogických osobností dvacátého století. Zkušenosti jejich vlastních, dlouholetých praxí a zobecnění obrovského pedagogického dědictví minulosti, v současnosti potvrzuji, že síla a možnosti výchovy jsou nevyčerpatelné. Tito pedagogové se řídili přesvědčením, že výchova přesně odráží život, musí být plná života a z plného života vycházet. Jedině tak má výchova moc. Zvláště významným pedagogickým přínosem obou autorů byla jejich práce na vývoji teorie a praxe o důležitosti kolektivu. V bakalářské práci dále popisujeme pedagogické názory na význam osobností A. S. Maka-renka a V. A. Suchomlinského a na jejich pedagogické zkušenosti. Podíváme se podrobněji na dva vzdělávací systémy, reprezentované V. A. Suchomlinskym a A. S. Makarenkem, vymezíme společné rysy a rozdíly těchto systémů, zaměříme se na možnosti a potřebu vyu-žíti těchto zkušenosti v moderních pedagogických vědách.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43731
Datum: 2018-06-30
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: E 50753


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
meďannik_2018_dp.pdf 2.191Mb PDF Zobrazit/otevřít None
meďannik_2018_op.doc 57.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
meďannik_2018_vp.docx 17.81Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet