Primární vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga
Show full item record
No preview available
Title:
|
Primární vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga |
Author: |
Pokladníková, Pavla
|
Advisor: |
Hanková, Magdalena
|
Abstract:
|
Bakalářská práce se zabývá problematikou primárního vzdělávání romských žáků prizmatem asistenta pedagoga. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku romské menšiny, vzdělávání romských žáků v běžných základních školách a roly asistenta pedagoga v edukačním procesu romského žáka. V první kapitole se práce zaměřuje na charakteristiku romské menšiny, a to v kontextu její historie, kultury a postavení dítěte v rodině. V druhé části dále vymezujeme vzdělání romských žáků v běžných základních školách, jejich integraci a inkluzi, specifikaci edukace romských žáků v běžných základních školách a jejich podpůrná opatření poskytovaná v prostředí běžných základních škol. Ve třetí kapitole popisujeme roli asistenta pedagoga v edukačním procesu romského žáka, historický vývoj profese, působení asistenta pedagoga v základní škole hlavního vzdělávacího proudu a jeho význam při práci s romskými žáky. Praktická část je zaměřena na bázi kvalitativního výzkumu, ten si klade za cíl zjistit a popsat, jak asistent pedagoga vnímá edukaci romského žáka v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Data získaná skrze polostrukturovaná interview byla analyzována pomocí dílčích postupů zakotvené teorie. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/46646
|
Date:
|
2021-01-27 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
B
58564
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account