Porozumění textu z pohledu učitelek mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Porozumění textu z pohledu učitelek mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Polanská, Šárka
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49604
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem učitelky mateřských škol rozvíjí porozumění textu při své práci. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů a vymezuje strategie, které učitelky používají při rozvoji porozumění textu. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumná zjištění ukazují, jaké strategie učitelky využívají, jaký význam textu chtějí u dětí rozvíjet, jaké postupy využívají při práci s textem. V závěru práce jsou analyzovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 76 s. (135 840 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject porozumění textu cs
dc.subject explicitní význam textu cs
dc.subject implicitní význam textu cs
dc.subject strategie učitelek cs
dc.subject comprehension of the text en
dc.subject explicit meaning of the text en
dc.subject implicit meaning of the text en
dc.subject strategies of teachers en
dc.title Porozumění textu z pohledu učitelek mateřské školy
dc.title.alternative Pre-primary school teachers' views and opinions about the children's level of text comprehension
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2021-06-04
dc.description.abstract-translated This thesis is of a theoretical-empirical focus. The goal of this thesis is to discover how preschool teachers enhance understanding of the text. The theoretical part deals with the term definitions and determines strategies which teachers use for text understanding. In the empirical part, qualitatively-oriented research, based on unstructured observations and semi-structured interviews, are presented. The research findings show the strategies used by teachers, meaning of the text, which they want to develop in children, and lastly the methods which they are using for work with the text. In conclusion, the research findings and recommendations for practice are analyzed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57128
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
polanská_2021_dp.pdf 1.850Mb PDF View/Open None
polanská_2021_op.docx 17.62Kb Unknown View/Open None
polanská_2021_vp.docx 23.05Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account