Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení

Zobrazit celý záznam

Thumbnail
Název: Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení
Autor: Matušů, Renáta
ISBN: 978-80-7678-024-8
URI: http://hdl.handle.net/10563/49761
Datum: 2017-09-01
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 37 174
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Disertační práce je věnována konceptu interpersonální bezprostřednosti učitele, který je považován za významný prostředek posilování percipovaného učení žáků. Uvedená problematika je nejprve specifikována z hlediska širších souvislostí představujících vztahovou rovinu, v jejímž rámci se uskutečňují zásadní procesy interakce a komunikace mezi učitelem a žákem. V navazující části je pozornost věnována učiteli, jenž svými předpoklady uvedené procesy iniciuje a udává jejich směr i kvalitu. V této souvislosti se dostává do středu zájmu vymezení a uvedení teoretického zázemí konceptu interpersonální bezprostřednosti učitele. Celou teoretickou část uzavírá problematika percipovaného žákovského učení, jež se zejména v zahraničních výzkumech dostává do spojitosti s interpersonální bezprostředností učitelem. Předmětem empirické části je kvantitativní výzkumné šetření. Cílem bylo blíže prozkoumat vztah interpersonální bezprostřednosti učitele s percipovaným učením žáků a analyzovat souvislosti obou jevů s vlastnostmi žáků a učitelů. Výzkum byl orientován do prostředí druhého stupně základních škol, kde byla získána data od 868 žáků a 40 učitelů 6. - 9. tříd. Analýzy dat přinesly několik význačných zjištění, jež jsou diskutována v poslední části disertační práce.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
matušů_2021_teze.pdf 2.442Mb PDF Zobrazit/otevřít
matušů_2021_dp.pdf 3.659Mb PDF Zobrazit/otevřít None
matušů_2021_op.pdf 98.92Kb PDF Zobrazit/otevřít None
matušů_2021_vp.pdf 51.92Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet