Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky
Autor: Nevařilová, Simona
Vedoucí: Navrátilová, Hana
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá analýzou narativních schopností žáků na počátku školní docházky. Cílem práce bylo zjistit úroveň narativních schopností žáků na počátku školní docházky při samostatném vyprávění příběhu. Už při zápisu do první třídy by děti měly být schopny povyprávět nějaký příběh či pohádku. Na počátku školní docházky by tedy žáci měli disponovat určitou úrovní narativních schopností, a proto byla hlavním zaměřením práce podrobnější analýza dětmi vyprodukovaných narativ. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část je zaměřena na sumarizaci teoretických poznatků o vývoji dětského jazykového poznávání, vývoji narativních schopností a vztahu předčítání rodičů dětem k jejich vypravěčským schopnostem. V části výzkumné jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován s dětmi prostřednictvím testu produkce příběhu a s jejich rodiči prostřednictvím dotazníku. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a limity výzkumu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50668
Datum: 2021-10-11
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 60140


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
nevařilová_2022_dp.pdf 1.615Mb PDF Zobrazit/otevřít None
nevařilová_2022_op.pdf 352.2Kb PDF Zobrazit/otevřít None
nevařilová_2022_vp.pdf 354.3Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet