Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání
Autor: Šůstková, Leona
Vedoucí: Obonya, Juraj
Abstrakt: Předložená diplomová práce se věnuje implementaci digitálních technologií do výuky a zejména na připravenost učitelů s nimi pracovat. Začleňování moderních technologií do vyučování zůstává nadále velmi diskutovaným a aktuálním tématem, jelikož digitální pomůcky otevírají nové možnosti vzdělávání. Práce nejprve sumarizuje poznatky o digitálních technologií v holistickém pojetí digitálních kompetencí, ukotvuje jejich stále častější výskyt ve strategických dokumentech České republiky a konečně také taxativně analyzuje hlavní faktory ovlivňující připravenost učitelů na integraci těchto pokročilých nástrojů do výuky. V návaznosti na rozbor teoretických poznatků je představeno výzkumné šetření mezi učiteli 1. stupně základních škol. Výzkum, realizovaný na vzorku 153 respondentů s využitím dotazníku odhaluje, že úroveň připravenosti mezi učiteli je poměrně rozdílná. Ačkoliv převažují učitelé, kteří si uvědomují důležitost práce s moderními technologiemi, existují i tací, kteří vnímají mnohé nedostatky ať vnější, jako například nedostatečná podpora ze strany školy či zastaralé vybavení, anebo vnitřní, spočívající v nedostatečné motivaci dalšího osobnostního rozvoje.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54776
Datum: 2024-01-15
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
šůstková_2024_dp.pdf 3.037Mb PDF Zobrazit/otevřít None
šůstková_2024_op.pdf 73.30Kb PDF Zobrazit/otevřít None
šůstková_2024_vp.pdf 161.5Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet