Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ
Autor: Musilová, Jitka
Vedoucí: Jirásek, Ivo
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání spirituality učitelů mateřských škol a jejího promítnutí do edukativních procesů. Hlavním cílem práce je analyzovat postoj a praktiky učitelů mateřských škol v Jihomoravském kraji týkající se spirituality a způsobů, jak tato spiritualita ovlivňuje vzdělávací procesy. Výzkum vychází z kvalitativního přístupu a využívá polostrukturované rozhovory s učiteli lesních mateřských škol. Data z rozhovorů jsou analyzována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Zjištění ukazují, že někteří učitelé považují spiritualitu za důležitý prvek osobního rozvoje dětí, zatímco jiní se soustředí spíše na praktické aktivity spojené s přírodou a tvůrčím učením. Výzkum rovněž naznačuje, že učitelé vnímají rozvíjející se spiritualitu u dětí a snaží se ji podporovat prostřednictvím různých aktivit a přístupů ve vzdělávacím prostředí. Integrace spirituality do vzdělávacího procesu je chápána jako prostředek pro podporu celkového rozvoje dítěte a posílení jeho osobnostních a sociálních dovedností.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55228
Datum: 2024-01-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Předškolní pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
musilová_2024_dp.pdf 938.9Kb PDF Zobrazit/otevřít None
musilová_2024_op.docx 28.08Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
musilová_2024_vp.docx 27.66Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet