Návrh strategie rozvoje rodinného podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T18:20:53Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T18:20:53Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6223
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce nese název "Návrh strategie rozvoje rodinného podniku. Vlastní práce je rozdělena do dvou částí. V první je popsán teoretický přístup k řešení problematiky, druhá navazující část je zaměřena na praktické řešení problému. Významná pozornost je zde věnována podrobné analýze současného stavu podniku. Byla provedena analýza okolí podniku, dále SWOT analýza za účelem posouzení vnitřních předpokladů podniku, vnějších příležitostí a omezení diktovaných trhem. V závěru práce jsou navržena opatření směřující k dalšímu rozvoji rodinného podniku a popsány jednotlivé kroky vedoucí k uskutečnění navržených doporučení. Pozornost je věnována také zhodnocení jejich očekávaného přínosu a možných rizik. |
cs |
dc.format |
83 s., 6 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3253964 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
rodinný podnik
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
zboží
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
family business
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
goods
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
detail
|
en |
dc.subject |
marketplace
|
en |
dc.title |
Návrh strategie rozvoje rodinného podniku |
cs |
dc.title.alternative |
Family business development strategy: A concept |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plánková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2008-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis "Návrh strategie rozvoje rodinného podniku" ("Family business development strategy: A concept'q) is divided into two main parts. The first one provides a theoretical approach to the issue and the second, following part is focused on the practical solution of the problem. Significant attention is given to a detailed analysis of the contemporary state of the company including the analysis of its environs, the SWOT analysis aimed at the assessment of its internal conditions, external opportunities and limitations dictated by the market. In the final part, measures are identified aiming at the further development of the company. Particular steps leading to the realization of the proposed changes are described there, as well as their expected contributions and possible risk. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8939
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account