Problémové vyučování na základních a středních školách v Břeclavi
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Problémové vyučování na základních a středních školách v Břeclavi |
Autor: |
Kokrhelová, Gabriela
|
Vedoucí: |
Mazánková, Libuše
|
Abstrakt:
|
V teoretické části své práce jsem se snažila přiblížit koncepci školské reformy v souvislosti se zavedením rámcového výukového programu, který směřuje k vytvoření klíčových kompetencí žáků, jako nutnosti pro život v dnešní společnosti. V souvislosti s tím jsem klasifikovala didaktické metody obecně, konkrétně pak metody problémového vyučování a objasnila jejich podstatu při vytváření klíčových kompetencí k řešení problému. Pokusila jsem se pomocí dostupné literatury definovat, co se problémovým učením rozumí, co je podstatou problému jako takového a v neposlední řadě jsem se pokusila přiblížit princip navození problémové situace ve školním prostředí jak obecně, tak na konkrétních příkladech, včetně způsobů možného řešení. V empirické části jsem se věnovala rozboru vlastního nestandardizovaného dotazníku, kde respondenty byli učitelé základních a středních škol v Břeclavi. Cílem mého dotazníku bylo vytvořit náhled na využívání metody problémového vyučování, jeho realizaci, účinnost a úskalí, které toto využívání provází v praxi. Výsledky výzkumu jsem vyhodnotila, utvořila dílčí závěr a pro zajímavost srovnala s výsledky mezinárodního projektu PISA. Pro ilustraci jsem v závěru empirické části přiblížila modelový vzdělávací program s názvem Tvořivá škola a uvedla konkrétní možnosti jeho využití v praxi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/7572
|
Datum:
|
2008-03-05 |
Dostupnost:
|
Pouze v rámci univerzity |
Ústav:
|
Institut mezioborových studií |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
1008977
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet