Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě
Autor: Foist, Jaroslav
Vedoucí: Musil, Jiří
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě, se zabývá rodinou, jako primární skupinou, rodinnou výchovou a jejím vlivem na utváření osobnosti dítěte a následné utváření vztahů v sociální skupině. Rodina a rodinná výchova nejsou jedinými faktory při utváření osobnosti dítěte, ale jsou zásadní. Teoretická část popisuje rodinu jako základ výchovy dítěte, její funkce i typologii rodin a rodinnou výchovu samotnou. Zabývá se metodami výchovy, cíli, faktory, ale i vli-vem a důsledky nevhodné výchovy v jednotlivých typech rodin. Dále se zabývá jednotlivými obdobími lidského vývoje a nebezpečími, která by mohla eventuelně hrozit ve zdravém vývoji dítěte a jeho následném včlenění do společnosti. V praktické části seznamuje autor čtenáře s výsledky výzkumu, který byl proveden v Základní škole ve městě K. K výzkumnému šetření bylo použito dvou tříd osmého ročníku, jedné třídy problémové a druhé jako srovnávací, s celkovým počtem 60 žáků. Při výzkumu bylo použito tří sociometrických metod. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění, které mohou sloužit pedagogům výchovných institucí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/8804
Datum: 2009-05-14
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 12115


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
foist_2009_dp.pdf 7.411Mb PDF Zobrazit/otevřít
foist_2009_vp.doc 48Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
foist_2009_op.doc 53.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet