Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Palovčíková, Geraldina
dc.contributor.author Dlapková, Lada
dc.date.accessioned 2010-07-17T23:33:28Z
dc.date.available 2010-07-17T23:33:28Z
dc.date.issued 2009-04-03
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9759
dc.description.abstract Diplomová práce Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě představuje reklamu jako cílený přesvědčovací proces, založený na znalostech marketingu a psychologie reklamy, jímž jsou prostřednictvím hromadné komerční komunikace vyhledáváni neustále noví spotřebitelé a zákazníci. Přesvědčivě ukazuje, že reklama v České republice současný obraz ženy a muže prezentuje nezřídka na základě zakořeněných genderových stereotypů, přičemž takovou reklamu ženy a starší lidé hodnotí negativně mnohem častěji a výrazněji než muži a mladí lidé. Autorka diplomové práce, studující obor sociální pedagogika, v závěru diplomové práce vyslovuje přesvědčení, že kromě právní regulace a samoregulace reklamy reklamním průmyslem, by česká společnost na nepříznivou situaci a také nežádoucí dopad reklamy na děti, měla reagovat zavedením výuky mediální výchovy v rámci školních osnov. cs
dc.format cs
dc.format.extent 897032 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Genderové stereotypy cs
dc.subject reklama cs
dc.subject komunikační média cs
dc.subject kodex reklamy cs
dc.subject neetická reklama cs
dc.subject sexistická reklama cs
dc.subject mediální výchova cs
dc.subject Gender stereotypes en
dc.subject advertising en
dc.subject communication media en
dc.subject the advertising codex en
dc.subject unethical advertising en
dc.subject sexist advert en
dc.subject media education en
dc.title Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě cs
dc.title.alternative The media image of women and men in today's advertising en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jílek, Dalibor
dc.date.accepted 2009-05-12
dc.description.abstract-translated This thesis The media image of women and men in today's advertising introduces advertising like a focused persuading process based on marketing and advertising psychology through which new customers and users are constantly sought. It is showing persuasively that the advertising in the Czech Republic commonly features women and men in roles based on deeply rooted stereotypes. This advertising is judged more negatively by women and older people than men and younger people. The author of this thesis, who is studying a course of social pedagogy, states in the conclusion that except of a legal regulation and self regulation of advert by the industry itself, the Czech society should react on this negative situation by implementing the media education into school curriculum. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1015749
dc.date.assigned 2007-11-30
utb.result.grade C
local.subject mediální obraz cs
local.subject muži cs
local.subject ženy cs
local.subject media coverage en
local.subject medial view en
local.subject men en
local.subject women en


Files in this item

Files Size Format View
dlapková_2009_dp.pdf 876.0Kb PDF View/Open
dlapková_2009_vp.doc 57.19Kb Microsoft Word View/Open
dlapková_2009_op.doc 62.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account