Regulace reklamy v lékové oblasti

DSpace Repository

Language: English čeština 

Regulace reklamy v lékové oblasti

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Svatava
dc.contributor.author Babicová Petláková, Veronika
dc.date.accessioned 2013-10-10T18:03:07Z
dc.date.available 2013-10-10T18:03:07Z
dc.date.issued 2012-10-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/23605
dc.description.abstract Dopady reklamy v oblasti léčivých přípravků není možné srovnávat s jakýmkoliv jiným spotřebním zbožím, a tak právě tato oblast vyžaduje speciální kritéria pro zajištění přínosné marketingové komunikace. Tato bakalářská práce popisuje vývoj regulace reklamy v oblasti léčivých přípravků se zaměřením na Českou republiku, zejména v období od roku 2002. Teoretická část se zaměřuje na vývoj regulace reklamy v zahraničí i České republice. Tento vývoj je zároveň dokreslen ukázkami případů, které jej dle autora práce nejvíce ovlivnily. Praktická část se zaměřuje již pouze na Českou republiku, speciálně na období od roku 2002. Základem je nejen popis vývoje legislativních požadavků, ale prostřednictvím analýzy rozhodnutí dozorových orgánů i přiblížení nejčastějších pochybení ve vybrané lékové skupině, kterou jsou očkovací látky. Veškerá zjištění jsou vyhodnocena z pohledu možného dopadu na zdraví pacientů, ale i na všeobecnou důvěru v institut ochrany zdravím prostřednictvím očkování. Zároveň analýza upozorňuje i na případná omezení ze strany dozorových orgánů, která by však pro zvýšení efektivity kontrolních činností bylo vhodné pře-konat. Závěrečné sdělení shrnuje veškerá zjištění, popisuje návrhy dalších případných aktivit v budoucnu a také vlastní zhodnocení přínosu autora v této oblasti. cs
dc.format 66 s. (93 328 znaků) a 63 s. cs
dc.format.extent 17965591 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Regulace cs
dc.subject reklama cs
dc.subject léčivý přípravek cs
dc.subject lék cs
dc.subject očkování cs
dc.subject vakcína cs
dc.subject Regulation en
dc.subject advertisement en
dc.subject medicinal product en
dc.subject drugs en
dc.subject vaccination en
dc.subject vaccine en
dc.title Regulace reklamy v lékové oblasti cs
dc.title.alternative Regulation in Pharmaceutical Advertising en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Rožek, Michal
dc.date.accepted 2013-05-24
dc.description.abstract-translated Impact of advertising on drugs is not comparable with consumer goods and for this reason, this area needs a special criteria for ensuring usefull marketing communication. This Bachelor?s thesis describes developments in advertising regulation of the medicinal product area focusing on the Czech Republic after 2002. Its theoretical part includes developments in advertising regulation in the foreign countries as well as in the Czech Republic including examples of cases which affected profoundly, this area. The practical part focuses on Czech Republic solely, especially the period after 2002. Based not only on the developments in the legislation requirements, but also on detailed description of the most often violations in the chosen group of medicinal products ? vaccinations given by an analysis of regulatory bodies decisions. All of the findings are evalu-ated for possible impact on the public health and general cofindence in the measures of health protection by vaccination. Analysis also points out limitations of the regulatory bodies which would be advisable to overcome for the sake of higher efficiency of their controlling activities. Final part of this Bachelor?s thesis summarizes all the findings, describes future activities and assesses the benefit of this thesis and author for this area. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/126 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 32361
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-19


Files in this item

Files Size Format View
babicová petláková_2013_bp.pdf 17.13Mb PDF View/Open
babicová petláková_2013_vp.pdf 51.57Kb PDF View/Open
babicová petláková_2013_op.pdf 52.18Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account