Firemní dobrovolnictví jako součást CSR aktivit firmy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Firemní dobrovolnictví jako součást CSR aktivit firmy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Štarchoň, Peter
dc.contributor.author Feniková, Nina
dc.date.accessioned 2013-10-10T18:43:02Z
dc.date.available 2013-10-10T18:43:02Z
dc.date.issued 2012-10-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/23634
dc.description.abstract V dnešní době firmy čelí stále rostoucímu tlaku veřejnosti na přijetí principů společenské odpovědnosti a etického chování. Mnoho firem již tento požadavek uchopilo jako příležitost k zavedení strategie společenské odpovědnosti, která směřuje k dlouhodobé udržitelnosti a konkurenceschopnosti firem a zároveň se stává prostředkem rozvoje okolních komunit a celé společnosti. Jednou z cest, kterými firmy demonstrují své odpovědné chování, jsou i programy firemního dobrovolnictví. Cílem diplomové práce je analýza CSR aktivit ArcelorMittal Ostrava s užším zaměřením na program firemního dobrovolnictví a následný návrh rozvoje tohoto programu, jako účinného nástroje CSR aktivit firmy. Teoretická část práce se věnuje základním teoretickým východiskům konceptu společenské odpovědnosti firem s důrazem na firemní dobrovolnictví jako jeden z jeho nástrojů. Praktická část práce představuje firmu ArcelorMittal Ostrava a jednotlivé složky jejího korporátního konceptu CSR. Jejich lokální aplikaci pak dále porovnává s dalšími zahraničními pobočkami ArcelorMittal. Následně je představen firemní dobrovolnický program a analyzovány výstupy z provedeného zaměstnaneckého průzkumu. V projektové části jsou pak na základě zjištěných skutečností vytvořeny konkrétní návrhy na zlepšení programu firemního dobrovolnictví a vytvořen jednoduchý manuál pro vedení projektů firemního dobrovolnictví. Závěrem je navržen akční plán firemního dobrovolnictví pro rok 2014. cs
dc.format 101 s. (176 920 znaků) cs
dc.format.extent 1511815 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Společenská odpovědnost firem cs
dc.subject CSR strategie cs
dc.subject stakeholders cs
dc.subject firemní filantropie cs
dc.subject firemní dárcovství cs
dc.subject firemní dobrovolnictví cs
dc.subject zapojení zaměstnanců cs
dc.subject Corporate Social Responsibility en
dc.subject CSR strategy en
dc.subject stakeholders en
dc.subject corporate philanthropy en
dc.subject corporate giving en
dc.subject corporate volunteering en
dc.subject employee engagement en
dc.title Firemní dobrovolnictví jako součást CSR aktivit firmy cs
dc.title.alternative Corporate Volunteering as Part of Corporate CSR Activities en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Weberová, Dagmar
dc.date.accepted 2013-05-23
dc.description.abstract-translated Nowadays companies are facing an ever-increasing public pressure to adopt the principles of social responsibility and ethical behaviour. Many companies have already taken this requirement as an opportunity to introduce a social responsibility strategy, which aims at long-term sustainability and competitiveness and at the same time becomes a means of developing the local communities and the society as a whole. One of the ways for companies to demonstrate their responsible behaviour is through corporate volunteering programs. The aim of this thesis is to analyze the CSR activities of ArcelorMittal Ostrava, especially the corporate volunteering program and its subsequent development, as an effective tool of the company's CSR activities. The theoretical part deals with a basic theoretical back-ground of the corporate social responsibility concept, with an emphasis on corporate volunteering as one of its tools. The practical part introduces the company ArcelorMittal Ostrava and the components of its corporate CSR concept. The local use of the concept is then compared to other foreign ArcelorMittal units. Subsequently, the corporate volunteering program is presented and the outcomes of an employee survey are analyzed. Based on the findings, specific recommendations to improve the corporate volunteering program are made in the project part and a simple guide for managing the volunteering projects is produced. In conclusion, a volunteering action plan for 2014 is suggested. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 32487
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-19


Files in this item

Files Size Format View
feniková_2013_dp.pdf 1.441Mb PDF View/Open
feniková_2013_vp.pdf 54.69Kb PDF View/Open
feniková_2013_op.pdf 328.2Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account