Vliv marketingových komunikací v místě prodeje zboží na rozhodovací proces zákazníka

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv marketingových komunikací v místě prodeje zboží na rozhodovací proces zákazníka

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurášková, Olga
dc.contributor.author Špalek, Mojmír
dc.date.accessioned 2013-10-11T01:34:38Z
dc.date.available 2013-10-11T01:34:38Z
dc.date.issued 2012-10-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/23980
dc.description.abstract Předmětem této Diplomové práce je otázka ovlivňování rozhodovacího procesu zákazníků v místě prodeje. Místem prodeje je v rámci této práce Moderní trh. Jedná se tedy o zmapování, jaký vliv mají marketingové komunikace v místě prodeje na finální rozhodnutí zákazníka. Přičemž podstatu práce tvoří nejenom způsob komunikace, ale i forma prezentace nabízeného zboží. V první části se práce zaměřuje na základní vymezení marketingových komunikací, které přímo v místě prodeje ovlivňují rozhodovací proces zákazníků a to s důrazem na Českou republiku, respektive na prostředí typické pro český Moderní trh. Současně se ovšem práce věnuje i rozhodnutím, které zákazník učinil již před vstupem do místa prodeje zboží. Práce se tedy věnuje i míře původního rozhodnutí a vůli si ji udržet, se kterou zákazník vstupuje do místa prodeje zboží. V první části tedy půjde o jakési zmapování výchozího stavu zákazníka, těsně před tím, než bude vystaven marketingovým komunikacím v místě prodeje. Druhá část této diplomové práce se pak věnuje procesu výběru a rozhodovacímu procesu zákazníka pro zakoupení vybraného typu rychloobrátkového zboží. Práce současně mapuje nutnost diverzifikace komunikací v závislosti na typu rychloobrátkového zboží. Součástí druhé části práce je i výzkumné šetření, které se zaměřuje na potvrzení stanovených hypotéz ohledně změn rozhodnutí zákazníků v místě prodeje a to na základě marketingových komunikací, jimž byli v průběhu prodejního procesu zákazníci vystaveni. Závěrečná, tedy třetí část práce, pak obsahuje návrh projektu, který představuje řešení konkrétního optimálního přístupu ke komunikaci vybraného rychloobrátkového produktu v místě prodeje. V rámci třetí části je pak kladen důraz na nalezení optimální formy komunikace konkrétního vybraného produktu v závislosti na investicích do podpory prodeje vybraného zboží. cs
dc.format 85 s. (99.715 znaků) cs
dc.format.extent 2774053 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject brand building cs
dc.subject dispoziční řešení prodejny cs
dc.subject FMCG cs
dc.subject hodnota značky cs
dc.subject hypermarket cs
dc.subject komunikace v místě prodeje cs
dc.subject maloobchod cs
dc.subject místo prodeje cs
dc.subject moderní trh cs
dc.subject nákupní pobídky cs
dc.subject podpora prodeje cs
dc.subject rychloobrátkové zboží cs
dc.subject brand building en
dc.subject store layout en
dc.subject FMCG en
dc.subject brand value en
dc.subject hypermarket en
dc.subject sales promotion en
dc.subject retail en
dc.subject point of sale en
dc.subject modern market en
dc.subject shopping incentives en
dc.subject sales promotions en
dc.subject fast moving consumer goods en
dc.title Vliv marketingových komunikací v místě prodeje zboží na rozhodovací proces zákazníka cs
dc.title.alternative Impact of Marketing Communications at the Point of Sale on the Customer's Deciding Process en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Soukalová, Radomila
dc.date.accepted 2013-05-24
dc.description.abstract-translated The subject of this thesis is the question of influencing the decision-making process of customers at the point of sale. The modern market is meant by the point of sale in this work. It therefore concerns the mapping of the influence marketing communications have in the point of sale on the final decision of customer. The essence of work is not created by the means of communication only, but also by the form of the presentation of the goods offered. The first part the thesis focuses on basic definition of marketing communications that directly affect the point of sale and customer decision-making process with an emphasis on the Czech Republic, respectively environments typical for Czech modern market. At the same time, however, the thesis deals with the decision made by the customer before entering the place of sale. The work also focuses on the extent of the original decision and the will to keep it as the customer enters the point of sale. The first part is therefore some kind of mapping the initial state of the customer before he is influenced by marketing communications in point of sale. Second part of this thesis is devoted to the selection process and the decision-making process of customer that influence him to buy selected type fast moving consumer goods. At the same time the thesis maps the necessity of diversification of communications according to the type of fast moving consumer goods. Part of the second part is also a research, which focuses on confirmation of the hypotheses regarding the amendments to customers decisions made in the shop based on marketing communications the customers were influenced by during the visit. Third and final part of the thesis introduces a project proposal that represents the optimal solution to a particular approach to communication of selected fast moving consumer goods at the point of sale. Within the third part the emphasis are placed on finding the optimal forms of communication of specifically selected product in connections of investments needed to be put into sales promotion of selected goods. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 32521
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-19


Files in this item

Files Size Format View
špalek_2013_dp.pdf 2.645Mb PDF View/Open
špalek_2013_vp.pdf 210.0Kb PDF View/Open
špalek_2013_op.pdf 55.07Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account