1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina 2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba

DSpace Repository

Language: English čeština 

1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina 2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nemeškal, Libor
dc.contributor.author Lukáč, Milan
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:28:14Z
dc.date.available 2015-07-24T12:28:14Z
dc.date.issued 2014-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31587
dc.description.abstract Táto práca sa zaoberá problematikou rozdielov kontinuálneho a nekontinuálneho filmového rozprávania. V prvej časti sú popísané definície a princípy, ktoré súvisia s filmovým rozprávaním, typy jeho montáže, praktická dramaturgia, či dodržiavanie kontinuity pomocou stavebných prvkov. Daná teória je následne využitá pri analýze filmov Four Rooms a Reservoir Dogs. Metódou komparácie spoločných a rozdielnych prvkov vybraných snímok režiséra Quentina Tarantina sa poukazuje na udalosti dôležité pri vytváraní kontinuálnej a nekontinuálnej narácie.
dc.format 57
dc.format.extent 85214987
dc.language.iso sk
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Narácia cs
dc.subject Kontinuálne rozprávanie cs
dc.subject Nekontinuálne rozprávanie cs
dc.subject Four Rooms cs
dc.subject Reservoir Dogs cs
dc.subject Quentin Tarantino cs
dc.subject Narration en
dc.subject Linear narrative en
dc.subject Nonlinear narrative en
dc.subject Four Rooms en
dc.subject Reservoir Dogs en
dc.subject Quentin Tarantino en
dc.title 1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina 2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Comparison of Linear and Nonlinear Narrative in the Films of Quentin Tarantino 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., editing
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Labík, Ľudovít
dc.contributor.referee Peml, Jan
dc.date.accepted 2015-06-16
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is discussing issue of differences between linear and nonlinear narrative. First part of this thesis explains basic terms and principles, which are related to narrative, types of his montage, dramaturgy and continuity. This theory is used for analyzing movies Four Rooms and Reservoir Dogs. With method of comparison common and distinct elements in selected movies of director Quentin Tarantino are highlighting events important for writing linear and nonlinear narration.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Střihová skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Film Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 37838
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-05-12


Files in this item

Files Size Format View Description
lukáč_2015_dp.pdf 81.26Mb PDF View/Open None
lukáč_2015_op.doc 120Kb Unknown View/Open None
lukáč_2015_vp.doc 135Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account