Marketingový mix v cestovním ruchu s důrazem na lyžování jako fenomén 21. století

DSpace Repository

Language: English čeština 

Marketingový mix v cestovním ruchu s důrazem na lyžování jako fenomén 21. století

Show simple item record

dc.contributor.advisor Soukalová, Radomila
dc.contributor.author Ondrová, Ivana
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:30:30Z
dc.date.available 2016-06-06T08:30:30Z
dc.date.issued 2005-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/35472
dc.description.abstract Cílem mé práce je porovnat vybrané lyžařské oblasti v Rakousku, zemi, která je synonymem pro lyžování, s vybranými lyžařskými středisky v České republice a zjistit, zda důsledné uplatňování kvalitního marketingového mixu má vliv na návštěvnost destinace. Soustředím se zvláště na zjištění, jakým způsobem a jakými prostředky destinace komunikují se zákazníky a motivují je k návštěvě, jakou roli hraje spolupráce subjektů cestovního ruchu a zda a jakým způsobem jsou uplatňovány složky marketingového mixu. V teoretické části analyzuji teoretická východiska přímo pro marketing cestovního ruchu a proč jsou něj specifická. Ve třetí kapitole je uveden obecný přehled využívání součástí marketingového mixu v cestovním ruchu z hlediska destinace jako produktu. Krátce se také zmíním o vývojových trendech cestovního ruchu v současnosti. Praktickou část páce jsem věnuji popisu vybraných destinací z hlediska marketingového mixu, pro každou z nich jsem pak sestavím základní SWOT analýzu, dle dostupných zdrojů. Na závěr každé podkapitoly o destinaci navrhnu, jakým způsobem lze zvýšit návštěvnost destinace, strategii a možnosti řešení v komunikaci s návštěvníky a získávání dalších cílových skupin, tedy nových klientů. Informace jsou čerpány z vlastních zkušeností a z těchto sekundárních externích zdrojů: statistiky, marketingové plány, výroční zprávy a internet.
dc.format 61 s., 5 s. obr.příloh
dc.format.extent 840079
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject marketingový mix cs
dc.subject cestovní ruch cs
dc.subject destinace cs
dc.subject SWOT analýza cs
dc.subject cena cs
dc.subject produkt cs
dc.subject reklama cs
dc.subject marketing destinace cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject lyžařský areál cs
dc.subject lyžování cs
dc.subject marketing mix en
dc.subject turism en
dc.subject destination en
dc.subject communication en
dc.subject SWOT analysis en
dc.subject price en
dc.subject product en
dc.subject skiing en
dc.subject destinations marketing en
dc.subject ski centre en
dc.title Marketingový mix v cestovním ruchu s důrazem na lyžování jako fenomén 21. století
dc.title.alternative Marketing mix in tourism with emphasis on skiing as the phenomenon of the 21st century
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Juříková, Martina
dc.date.accepted 2005-05-30
dc.description.abstract-translated Annotation The objective of my work is to compare selected ski resorts in Austria, a country that is a synonym for skiing, with selected ski resorts in the Czech Republic and to find out, whether consistent application of a well-arranged marketing mix has influence on the attendance of respective destinations. I have focused namely on establishing what ways and means of communications are used by the destinations for communication with customers and how they motivate them for a visit, what is the role of cooperation of individual entities operating in the field of tourism and in what way individual components of marketing mix are applied. In the theoretical part I have analyzed theoretical bases of tourism marketing and why they are tourism specific. In the third chapter I have provided a general overview of application of marketing mix components in tourism from the point of view of the destination as the product. I will also briefly outline current development trends in tourism. The practical part of my thesis describes selected destinations from the point of view of the marketing mix; I will then carry out a basic SWOT analysis based on available sources for each of the destinations. In conclusion of each subchapter dealing with destinations I will suggest in what ways attendance of respective destinations can be improved, the strategy and possibilities of solution as regards communication with visitors and winning new target groups, i.e. new clients. I have drawn my information from own experience and from the following secondary external sources: statistics, marketing plans, annual reports and the Internet.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 576
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2005-05-06


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account