Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo

DSpace Repository

Language: English čeština 

Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavlů, Dušan
dc.contributor.author Skaunic, David
dc.date.accessioned 2010-07-15T05:15:42Z
dc.date.available 2010-07-15T05:15:42Z
dc.date.issued 2007-05-03
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/3854
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá historií českého filmového plakátu, na kterou se dá dívat jako na film, jenž odráží proměny nejen české kinematografie, ale i celé společnosti v průběhu 20. století. Na filmový plakát je nahlíženo jako na dialog režisérů s výtvarníky, na jehož základě vznikala výjimečná umělecká díla. Práce analyzuje filmový plakát z mnoha pohledů, ale zejména staví plakát do role reklamy bez nadčasových poselství, kdy chce především přilákat pozornost a říct: "Jděte do kina!" Stejně jako jsme Muchovy secesní plakáty začali v průběhu let vnímat jako umění, lze i filmový plakát pojmout jako esteticky solidní sdělení, z něhož je patrné, že dokáže dobře odhalit ducha doby a její vkus. V teoretické části práce se zabýváme českým filmovým plakátem od počátků kinematografie do prvních let druhé světové války. Tato kapitola rozebírá samotný vznik filmového plakátu. Dále pak změnu obrazu plakátu s nástupem zvuku, asi největším mezníkem kinematografie. Kapitola tři hodnotí filmový plakát po roce 1945 do současnosti a zejména pak období nové vlny kinematografie v 60. 70. letech 20. století. 60. léta jsou obecně ve filmovém odvětví považována za období svobody projevu, filmového plakátu nevímaje. V praktické části chceme ukázat filmový plakát z pohledu významných autorů doby minulé a významného autora současnosti Aleše Najbrta. Nedílnou součástí praktického pohledu je obrazová příloha, která je koncipována jako průřez téměř 110letou historií českého filmového plakátu. cs
dc.format 88 cs
dc.format.extent 2706056 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject film cs
dc.subject plakát cs
dc.subject propagace cs
dc.subject kinematografie cs
dc.subject reklama cs
dc.subject tisk cs
dc.subject film en
dc.subject poster en
dc.subject cinema en
dc.subject advertising en
dc.subject print en
dc.title Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo cs
dc.title.alternative CZECH FILM POSTER AS A PECULIAR PROMOTIVE PRODUCT en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Křížek, Zdeněk
dc.date.accepted 2007-06-05
dc.description.abstract-translated The bachelor paper deals with the history of a Czech film poster, which can be viewed as a movie, which reflects not only changes of the Czech cinematography, but also changes of the whole society in the course of the 20th century. The film poster is looked on as a dialog between movie directors and designers which serves as a base from which extraordinary pieces of art has arisen. Bachelor work analyses the film poster from many perspectives, but most of all, it places the poster to a role of advertisement without timeless message, when it wants to attract attention and say: "Go to the cinema!" As well as we started to view Mucha's art nouveau posters in the course of years as art, the film poster can be understood as esthetically steady message. It clearly shows that it can very well blow cover of spirit of the time and its style. In the theoretical part of bachelor work we deal with the Czech film poster since the beginning of the cinematography until the first years of the II. World war. This chapter goes into birth of the film poster itself. Next, it goes into the change of poster's appearance due to the entrance of sound, which was probably the biggest milestone of the cinematography. The chapter three evaluates film poster from 1945 until now and especially the new era of the cinematography in the 60ies- 70ies years of the 20th century. The 60ies are generally considered in movie industry as a period of freedom of speech, not extracting a film poster. In practical part we want to present film poster from the point of view of significant authors of past and significant author of present Ales Najbrt. Inseparable part of the practical view is the pictorial appendix, which is composed as a cross section of 110 years of the Czech film poster history. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/126 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 548
dc.date.assigned 2007-01-15
utb.result.grade C


Files in this item

Files Size Format View
skaunic_2007_bp.pdfBlocked 2.580Mb PDF View/Open
skaunic_2007_vp.pdf 494.2Kb PDF View/Open
skaunic_2007_op.pdf 574.7Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account