Miroslav Hájek

DSpace Repository

Language: English čeština 

Miroslav Hájek

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nemeškal, Libor
dc.contributor.author Vágnerová, Tereza
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:50Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:50Z
dc.date.issued 2016-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39709
dc.description.abstract Ačkoli je pole střihové a dramaturgické skladby filmů v teoretickych textech hojně zmapováno, profese střihače byvá často opomíjená. Výraznym příkladem opomíjeného "génia střihu" je v českém prostředí Miroslav Hájek. Miroslav Hájek je autorem střihové skladby na více než 400 filmech z období počínajícího českym poválečnym filmem a sahajícího až do pozdně normalizační tvorby. Práce se zabývá institucionálním kontextem střihačské profese a pokouší se stručně zmapovat život Miroslava Hájka. Na střihový styl a kvality střihače Hájka je poukázáno v analýze trezorového filmu Zabitá neděle. Práce je doplněna o rozhovor s Drahomírou Vihanovou, která svým osobitým způsobem téma práce podtrhuje.
dc.format 63 s. (82 198 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Miroslav Hájek cs
dc.subject česká nová vlna cs
dc.subject střihová skladba cs
dc.subject Zabitá neděle cs
dc.subject Miroslav Hajek en
dc.subject Czech New Wave en
dc.subject Film Editing en
dc.subject Squandered Sunday en
dc.title Miroslav Hájek
dc.title.alternative 1. Theoretical part: Miroslav Hájek 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lenght at Least 10 mins., editing
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Bláha, Miroslav
dc.contributor.referee Polenský, Tomáš
dc.date.accepted 2017-06-06
dc.description.abstract-translated Although the field of editing and dramaturgy of the films is abundantly mapped in theoretical texts, the film editing profession is often neglected. A notable example of a neglected "genius of film editing" is a Czech editor Miroslav Hájek. Miroslav Hájek is the author of editing of more than 400 films from the period beginning with the Czech post-war film and stretching until late normalization era. The thesis deals with the institutional context of the editing profession and tries to briefly map the life of Miroslav Hájek. The editing style and the quality of Hájek's editing are shown in the analysis of the previously banned film Squandered Sunday. The work is complemented by an interview with Drahomíra Vihanova, who completes the topic of my thesis in her own distinctive way.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Střihová skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Film Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 45059
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2017-05-09


Files in this item

Files Size Format View Description
vágnerová_2017_dp.pdf 4.418Mb PDF View/Open None
vágnerová_2017_op.pdf 87.72Kb PDF View/Open None
vágnerová_2017_vp.pdf 87.08Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account