Virtuální realita ve vzdělávání na středních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Virtuální realita ve vzdělávání na středních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pokorný, Pavel
dc.contributor.author Šenovský, Nikola
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:42Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:42Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43180
dc.description.abstract Cílem této práce je navrhnout a implementovat vzdělávací aplikaci pro virtuální realitu. Teoretická část obsahuje literární rešerši o technologii virtuální reality a současných možnostech jejího využití v oblasti vzdělávání mládeže. Následuje popis softwaru používaného pro vývoj ve virtuální realitě, jmenovitě Blender, se zaměřením na přípravu 3D modelů pro virtuální realitu, a Unity, vývojářský engine. Praktická část se zabývá procesem vytváření vzdělávací aplikace zaměřené na učení prožitkem. Jsou použity 3D modely vytvořené v programu Blender a samotná aplikace je vyvinu-ta ve vývojářském engine Unity. Vytvořená aplikace byla otestována na studentech vybrané střední školy a výsledky tohoto testu byly vyhodnoceny.
dc.format 53 s. (72 000 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject virtuální realita cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject školství cs
dc.subject výuka cs
dc.subject Blender cs
dc.subject 3D model cs
dc.subject Unity cs
dc.subject virtual reality en
dc.subject education en
dc.subject school en
dc.subject teaching en
dc.subject learning en
dc.subject Blender en
dc.subject 3D model en
dc.subject Unity en
dc.title Virtuální realita ve vzdělávání na středních školách
dc.title.alternative Virtual Reality in High School Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Mrázek, Petr
dc.date.accepted 2018-06-05
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to design and implement an educational application for virtual reality. The theoretical part contains literary research about virtual reality technology and cur-rent possibilities of its utilization in the field of secondary education. A description of the software used for virtual reality development follows, specifically Blender, which focuses on preparing 3D models for virtual reality; and Unity, a creation engine. The practical part deals with the process of creating an educational application which focuses on experiential learning. 3D models created in Blender are used and the application itself is developed in the Unity creation engine. The created application was tested on students of a selected high school and the results were evaluated.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 48367
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-05-16
local.subject středoškolské učivo cs
local.subject trojrozměrné modelování cs
local.subject secondary school curriculum en
local.subject three-dimensional modelling en


Files in this item

Files Size Format View Description
šenovský_2018_dp.pdf 4.778Mb PDF View/Open None
šenovský_2018_op.pdf 102.7Kb PDF View/Open None
šenovský_2018_vp.pdf 103.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account