Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech

Show simple item record

dc.contributor.advisor Grečnár, Ján
dc.contributor.author Kompas, Daniel
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:50Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:50Z
dc.date.issued 2017-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43391
dc.description.abstract Práce je zaměřena především na trend 360° děl, který v audiovizuálním průmyslu v současnosti vzrůstá, ale lehce se dotýká i možné budoucí transformace ve virtuální realitu. Na tuto problematiku se dívá z hlediska mistra zvuku. Nejprve stručně shrnuje historii a vývoj prostorového 3D zvuku. Dále vysvětluje teoretické základy nejužívanějších metod, které jsou pro tento účel navrženy, včetně formátů či způsobů reprodukce. Nakonec se tématu věnuje z praktického hlediska a snaží se nastínit způsob, jak lze ke zvukové stránce těchto děl přistupovat, a to pomocí zkušeností zběhlých profesionálů, i autora práce.
dc.format 75 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject 3D zvuk cs
dc.subject prostorový zvuk cs
dc.subject Ambisonics cs
dc.subject objektově orientované audio cs
dc.subject 360 cs
dc.subject virtuální realita cs
dc.subject VR cs
dc.subject 3D sound en
dc.subject spatial sound en
dc.subject Ambisonics en
dc.subject object-based audio en
dc.subject 360 en
dc.subject virtual reality en
dc.subject VR en
dc.title Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Spatial Sound for the needs of Virtual Reality in Audiovisual Works (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.) 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 min., Sound Composition (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.)
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hruda, Pavel
dc.date.accepted 2018-06-04
dc.description.abstract-translated This thesis is focused on the trend of 360° audiovisual works, which has been growing in the audiovisual industry in recent years, but it mentions the industry's potential future transform into virtual reality as well. The thesis is looking into this issue from the point of view of a sound engineer. First, it briefly summarizes the history and progress of 3D spatial sound. Next, it explains the theoretical bases of the most commonly used methods, which are designed for this purpose, including formats and ways of reproduction. It concludes with an exploration of the practical considerations and tries to outline a methodology, how to approach to the audio part of these works, with the help of skilled professionals' and author's own experiences.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Zvuková skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Sound Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 48690
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-05-09


Files in this item

Files Size Format View Description
kompas_2018_dp.pdf 3.773Mb PDF View/Open None
kompas_2018_op.pdf 78.67Kb PDF View/Open None
kompas_2018_vp.pdf 78.43Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account