Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

Show full item record

No preview available
Title: Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování
Author: Mather, Petr
Advisor: Dulík, Tomáš
Abstract: Předmětem této práce je rozbor současných grafických výukových programovacích jazyků a následná implementace rozšíření jednoho z nich. V první části se zabývá rozborem a procesy výuky programování v současném základním a středním školství. Rozebírá přístupy k výuce programování pro děti ve věku přibližně 10-15 let. Následně obsahuje rozbor nejběžnějších grafických prostředí pro výuku programování. Hlouběji rozebírá prostředí Blockly, pro které je v druhé části popsána implemetace rozšíření. Rozšířením je přidání nových bloků pro struktury, složené datové typy. Zbytek práce se pak zabývá vývojem nových bloků, systému pro jejich obsluhu a ukázkové aplikaci s tímto rozšířením, která je součástí práce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45704
Date: 2018-12-21
Availability: Bez omezení
Department: Ústav automatizace a řídicí techniky
Discipline: Informační a řídicí technologie
Grade for thesis and defense: A 53454


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
mather_2019_dp.pdf 2.235Mb PDF View/Open
mather_2019_dp.zip 141.2Mb application/zip View/Open None
mather_2019_op.pdf 110.7Kb PDF View/Open None
mather_2019_vp.docx 26.20Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account