Klamavé ceny v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klamavé ceny v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stránský, Michal
dc.contributor.author Černý, Jaroslav
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:52Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:52Z
dc.date.issued 2021-01-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47144
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá uváděním klamavých cen vůči spotřebitelům prostřednictvím reklamy ve všech jejích podobách. Cílem práce je zjistit, nakolik se legislativa a rozhodování soudů liší od intuitivní logiky spotřebitelů, poskytnout informace marketingovým pracovníkům a navrhnout další možnosti výzkumu. V první části práce je vypracován teoretický základ právní úpravy týkající se ochrany spotřebitele a uvádění cen, stejně jako i praktický základ pro výklad předmětných právních norem. Praktická část je rozdělena do dvou částí, v první části je provedena právní analýza vybraných způsobů uvádění cen obchodníky s cílem posoudit jejich možnou protiprávnost, ve druhé části jsou prostřednictvím individuálních rozhovorů se spotřebiteli zjišťovány jejich postoje a vnímání klamavých cenových praktik za účelem porovnání jejich vlastní logiky s výkladem právních norem a rozhodování soudů. V projektové části práce je navržena marketingová strategie on-line projektu monitorujícího ceny některých on-line prodejců a upozorňujícího na uvádění klamavých cen ve formě nepravdivých slev. Z provedeného výzkumu vyplývá značný rozdíl mezi současnou právní úpravou a vnímáním klamavých praktik spotřebiteli. Zároveň bylo zjištěno, že spotřebitelé svá práva často aktivně nebrání z důvodů neznalosti a vědomí vlastních nedostatků ve vzdělání v oblasti spotřebitelského práva.
dc.format 101 s. (191 243 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ochrana spotřebitele cs
dc.subject právo cs
dc.subject klamavá reklama cs
dc.subject ceny cs
dc.subject marketing cs
dc.subject právní regulace cs
dc.subject slevy cs
dc.subject neetická reklama cs
dc.subject consumer law en
dc.subject law en
dc.subject misleading advertising en
dc.subject prices en
dc.subject marketing en
dc.subject legal regulation en
dc.subject sales en
dc.subject unethical advertising en
dc.title Klamavé ceny v reklamě
dc.title.alternative Price Misleading Advertising
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2021-05-26
dc.description.abstract-translated This master's thesis deals with the misleading prices promotions in all its forms to consumers. The aim of the work is to find out how much the legislation and court decisions differ from the intuitive logic of consumers, to provide information to marketers and to suggest further research options. The first part of the thesis elaborates the theoretical basis of the legislation concerning consumer protection and pricing, as well as the practical basis for the interpretation of the legal norms. The practical part is divided into two parts, the first part is a legal analysis of selected methods of pricing by traders to assess their possible lawlessness, in the second part through individual interviews with consumers are detected their attitudes and perceptions of deceptive pricing practices with the interpretation of legal norms and court decisions. The third part of the thesis proposes a marketing strategy for an online project that monitors the prices of some online retailers and draws attention to the introduction of misleading prices in the form of false discounts. The research shows a significant difference between the current legislation and the perception of deceptive practices by consumers. At the same time, it was found that consumers often do not actively defend their rights due to ignorance and awareness of their own shortcomings in consumer law education.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 59364
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-16


Files in this item

Files Size Format View Description
černý_2021_dp.pdf 3.569Mb PDF View/Open None
černý_2021_op.doc 151.5Kb Unknown View/Open None
černý_2021_vp.doc 153Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account