Ohebnost zvuku ve filmové tvorbě Davida Lynche

DSpace Repository

Language: English čeština 

Ohebnost zvuku ve filmové tvorbě Davida Lynche

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gogola, Jan
dc.contributor.author Kuznetzova, Ann
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:20Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:20Z
dc.date.issued 2019-12-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47735
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na analýzu zvukové tvorby Davida Lynche, především filmové, na příkladu jeho audiovizuálních děl Mazací hlava, Příběh Alvina Straighta, Inland Empire a jejich srovnání. Zabývá se způsobem ztvárnění idejí a určením charakteru zvukové tvorby Davida Lynche. Hlavním cílem je zjistit, do jaké míry je podstatná a v čem spočívá její určující dominantní vlastnost - ohebnost, a také prozkoumat vliv jiných druhů umění, osob, prostředí a událostí, které tvůrce dovedly k vlastnímu uměleckému sebevyjádření prostřednictvím zvuku. Obsahuje také rozhovor se zvukovým inženýrem Johnem Neffem, který se podělil o svoji zkušenost ze spolupráce s Lynchem.
dc.format 50 s. (92 516 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject David Lynch cs
dc.subject filmový zvuk cs
dc.subject filmová hudba cs
dc.subject Mazací hlava cs
dc.subject Příběh Alvina Straighta cs
dc.subject Inland Empire cs
dc.subject Alan Splet cs
dc.subject Angelo Badalamenti cs
dc.subject Dean Hurley cs
dc.subject John Neff cs
dc.subject David Lynch en
dc.subject film soundtrack en
dc.subject film score en
dc.subject Eraserhead en
dc.subject The Straight Story en
dc.subject Inland Empire en
dc.subject Alan Splet en
dc.subject Angelo Badalamenti en
dc.subject Dean Hurley en
dc.subject John Neff en
dc.title Ohebnost zvuku ve filmové tvorbě Davida Lynche
dc.title.alternative The Sound Versatility in the Cinematography of David Lynch
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ekrt, Viktor
dc.contributor.referee Grečnár, Ján
dc.date.accepted 2020-09-03
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis focuses on the soundtrack in the cinematography of David Lynch with its primary goal of analyzing and comparing films of his authorship, in particular Eraserhead, The Straight Story, and Inland Empire. This thesis examines David Lynch's creative process and establish the essence of his sound design. The aim is to determine wherein lies - and how major of a role plays - the dominant characteristic of David Lynch's work, its versatility, as well as to explore how the environment, society, and different fields of art influenced the filmmaker in his own artistic expression through the language of sound. To further help answering those questions, an interview with a sound engineer, John Neff, was conducted, in which he talked about his experience of collaborating with David Lynch on several projects.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Zvuková skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Sound Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.identifier.stag 54014
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-08-12


Files in this item

Files Size Format View Description
kuznetzova_2020_dp.pdf 2.479Mb PDF View/Open None
kuznetzova_2020_op.pdf 368.2Kb PDF View/Open None
kuznetzova_2020_vp.pdf 498.2Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account