Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku

Show full item record

No preview available
Title: Rozdíly v percepci rasové diverzity v komerční reklamě u spotřebitelů v České republice a v Dánsku
Author: Hadravová, Tereza
Advisor: Göttlichová, Marcela
Abstract: Bakalářská práce se zabývá analýzou percepce rasové diverzity v komerční reklamě u potenciálních spotřebitelů se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, avšak ve dvou odlišných geografických a kulturních prostředích. Dále zjišťuje, zda případné sociálně nekorektní užití ovlivňuje nákupní chování těchto jedinců. Současně také objasňuje charakteristiky komerční reklamy a její legislativní zakotvení. Následně rozvádí pojem módy, jeho propojení a užití v komerční reklamě. Na závěr se zabývá problematikou užívání pojmu rasa a podstatou rasismu. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, metodou dvou skupinových rozhovorů. První skupinový rozhovor probíhá s participanty žijícími v Česku, a druhý skupinový rozhovor s participanty žijícími v Dánsku. Výsledky obou diskuzí jsou porovnány a vyhodnoceny. Cílem analýzy je zjištění, jakým způsobem je percepce rasové diverzity v reklamě odlišná v Česku a v Dánsku a zda by případně společensky nekorektní reklama spotřebitelské chování jedinců ovlivnila.
URI: http://hdl.handle.net/10563/49315
Date: 2020-01-31
Availability: Bez omezení
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingové komunikace
Grade for thesis and defense: B 56551


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
hadravová_2020_dp.zip 38.75Mb application/zip View/Open None
hadravová_2020_op.doc 156.5Kb Unknown View/Open None
hadravová_2020_vp.doc 120Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account