Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů

Show simple item record

dc.contributor.author Ovary Bulková, Kristína
dc.contributor.author Medová, Janka
dc.contributor.author Čeretková, Soňa
dc.contributor.author Tirpáková, Anna
dc.date.accessioned 2021-11-16T13:31:42Z
dc.date.available 2021-11-16T13:31:42Z
dc.date.issued 2021-11-16
dc.identifier.isbn 978-80-7678-045-3 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50097
dc.description.abstract Otevřené matematické problémy v analýze představují prostředek pro pozorování nejen konceptuálních, ale i procedurálních vědomostí žáků. Vzhledem na širokou škálu možností pro řešení otevřeného matematického problému není dopředu jasný řešitelský postup žáků. Při hodnocení se tak klade důraz samozřejmě na správnost výsledku, ale taktéž na provedení postupu písemného řešení. Hodnocení řešení žáků otevřených matematických problémů tak bývá silně ovlivněno subjektivním názorem hodnotitele. Cílem publikace je tak identifikace a analýza projevených matematických kompetencí žáků v písemných řešeních otevřených matematických problémů žáků pro vytvoření universálního nástroje pro hodnocení písemných řešení žáků. Právě identifikace matematických kompetencí žáků je klíčová pro vytvoření potřebného nástroje. Za vhodný hodnotící nástroj byla využita rubrika jako hodnotící tabulka. Základ pro hodnocení matematických kompetencí bude tvořen prostřednictvím šesti úrovní dimenze kognitivních procesů Revidované Bloomove taxonomie vzdělávacích cílů. Popis šesti úrovní pro rubriky pro hodnocení matematických kompetencí v písemných řešeních žáků je vytvořen pro atributy jako písemný projev žáků a míra kreativity v manifestovaných písemných řešeních žáků. V publikaci je podrobně popsaný postup tvorby systému rubrik jako i popis úrovní pro všechny vybrané atributy. Jejich aplikace je ukázaná na autentických řešeních žáků v soutěži s názvem Matematický B-day, a taktéž na řešeních otevřených matematických problémů budoucích učitelů pro primární vzdělávání. en
dc.format 118 cs
dc.language.iso sk en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií en
dc.rights Bez omezení en
dc.subject Matematika, předmětová didaktika, matematická gramotnost, pedagogická evaluace, otevřené problémy (matematika), kolektivní monografie. en
dc.title Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů en
dc.type Book en


Files in this item

Files Size Format View
Ovary_Bulkova_H ... ickych kompetenci_2021.pdf 4.279Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account