Hodnocení jakosti povrchu leteckého dílu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnocení jakosti povrchu leteckého dílu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pata, Vladimír
dc.contributor.author Ondřej, Adam
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:24:00Z
dc.date.available 2022-07-15T09:24:00Z
dc.date.issued 2022-01-03
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51892
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je odhalit příčinu tvorby prasklin na leteckém dílu. Teoretická část začíná charakteristikami letounu, ze kterého pochází předmětný díl. Zařazení dílu je následováno popisem únavových lomů, jak obecně, tak i konkrétně na hliníkových slitinách, ze které je zkoumaný díl vyroben. Na závěr teoretické části diplomové jsou zmíněné postupy, které budou použity v části praktické. Praktická část je díl uveden do kontextu, je zde odhadnuto pravděpodobné zatěžování dílu a zmíněno stanovisko výrobce letounu. Následuje postup přípravy jednotlivých vzorků, jejich makro i mikroskopické zkoumání a následné srovnání námi zjištěných faktů s mezinárodní literaturou pro ověření správnosti našich závěrů.
dc.format 81
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject fraktografie cs
dc.subject povrchová topografie cs
dc.subject únavové lomy cs
dc.subject cyklické zatěžování cs
dc.subject podvozek letounu cs
dc.subject oscilace cs
dc.subject fractography en
dc.subject surface topography en
dc.subject fatigue cracks en
dc.subject cyclic loading en
dc.subject landing gear en
dc.subject shimmy en
dc.title Hodnocení jakosti povrchu leteckého dílu
dc.title.alternative Evaluation of the Surface Quality of an Aircraft Part
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kubišová, Milena
dc.date.accepted 2022-06-01
dc.description.abstract-translated Aim of this master thesis is to investigate cause of cracks appearing on an airplane component. Theoretical part begins with characteristics of the airplane, where the subjected part is taken from. Following airplane introduction, a general overview of fatigue cracks in metals is mentioned, with special focus on fatigue properties of aluminum alloys, which is the material of the subjected part. At the very end of the theoretical part, scanning methods and principles used are shown on the theoretical basis. In the practical part, the first appear identification of the subjected part and determination of possible destructive forces that can appear on nose landing gear, followed by showcase of sample preparation and its macro and microscopical evaluation. This part is ended by the comparison of our results with international literature to confirm the correctness of our conclusions.
dc.description.department Ústav výrobního inženýrství
dc.thesis.degree-discipline Řízení jakosti cs
dc.thesis.degree-discipline Quality Control en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Procesní inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Process Engineering en
dc.identifier.stag 62053
dc.date.submitted 2022-05-12


Files in this item

Files Size Format View Description
ondřej_2022_dp.pdf 4.865Mb PDF View/Open None
ondřej_2022_op.pdf 745.1Kb PDF View/Open None
ondřej_2022_vp.pdf 739.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account