Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gazdoš, František
dc.contributor.author Němeček, Martin
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:14Z
dc.date.issued 2022-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53944
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce "Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity" se obecně zaměřuje na herní AI a dále na vzájemné porovnání konečného automatu a behavio-rálního stromu pro tvorbu herní AI. Teoretická část představuje základní principy herní AI pokračuje uvedením nejčastěji používaných algoritmů a metod. Dále následuje kapitola s podrobnějším popisem konečného automatu a behaviorálního stromu. V další části je pře-hled využití herní AI ve vybraných populárních hrách. Poslední kapitola teoretické části pak stručně představuje Unity engine a programovací jazyk C# dále použité v praktické části této práce. Ta se zabývá vytvořením ukázkového prostředí, dále vlastním návrhem a implementací konečného automatu a behaviorálního stromu, které jsou v poslední části prá-ce vzájemně porovnány.
dc.format 69
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject herní AI cs
dc.subject konečný automat cs
dc.subject behaviorální strom cs
dc.subject Unity engine cs
dc.subject game AI en
dc.subject finite state machine en
dc.subject behavioral tree en
dc.subject Unity engine en
dc.title Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity
dc.title.alternative Game AI Analysis with Implementation in the Unity Game Engine
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vařacha, Pavel
dc.date.accepted 2023-06-12
dc.description.abstract-translated The present bachelor thesis "Game AI analysis with implementation in the Unity game en-gine" focuses on game AI in general and on the inter-comparison of a finite state machine and a behavioral tree algorithms for the creation of game AI. The theoretical part introdu-ces the basic principles of game AI and goes on to list the most commonly used algorithms and methods. This is followed by a chapter with a more detailed description of the finite state machine and the behavioral tree. The next section provides an overview of the use of game AI in selected popular games. The last chapter of the theoretical part then briefly in-troduces the Unity engine and the C# programming language further used in the practical part of this thesis. Next section deals with the creation of a sample environment, then the actual design and implementation of the final state machine and behavioral tree, which are compared with each other in the last part of the thesis.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 64069
dc.date.submitted 2023-05-25


Files in this item

Files Size Format View Description
němeček_2023_dp.pdf 2.251Mb PDF View/Open None
němeček_2023_op.doc 292.5Kb Unknown View/Open None
němeček_2023_vp.pdf 213.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account