Závislost skladebních prvků obrazu na velikosti formátu: "Neznámy Voják" ve verzích z roku 1955 a 2017

DSpace Repository

Language: English čeština 

Závislost skladebních prvků obrazu na velikosti formátu: "Neznámy Voják" ve verzích z roku 1955 a 2017

Show simple item record

dc.contributor.advisor Liebenberger, Július
dc.contributor.author Steiner, Prokop
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.issued 2022-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54345
dc.description.abstract Práce se zabyvá šířkou filmového formátu a použitím různych skladebních prvků obrazu v závislosti na něm (kompozice, pohyb, práce s herci, lokací, mizanscénou, etc.). Ilustruje rozdíly různych formátů na dvou filmovych adaptacích finské válečné novely Neznámy voják. Definuje, jaké jsou vyhody úzkého a širokého formátu, a s jakymi vyzvami se naopak kameraman musí při práci s nimi vypořádat.
dc.format 44 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Šířka formátu cs
dc.subject kompozice cs
dc.subject pohyb cs
dc.subject mizanscéna cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject komparz cs
dc.subject Frame width en
dc.subject composition en
dc.subject movement en
dc.subject mise-en-scene en
dc.subject environment en
dc.subject extras en
dc.title Závislost skladebních prvků obrazu na velikosti formátu: "Neznámy Voják" ve verzích z roku 1955 a 2017
dc.title.alternative 1. Theoretical part: Dependence of composition elements on the size of the frame: "Unknown Soldier" in versions form 1955, 1985 and 2017. 2. Practical part: Camera on an audiovisual work with a minimum length of 12 minutes, in the output quality specified in AAV production book, or camera for a set of audiovisual works officially approved before submission by the commission of the Audiovisual Production Studio, in the output quality stated in the AAV Production Book, or documentary series of photographs, properly adjusted, measuring 30x45cm, in landscape orientation, which captures an interesting moment in a person's life. The content and expression components are important. The color or non-coloring of photographs is conditioned by the message. The variant must be approved before submission by the Committee of the Audiovisual Production Studio
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Synak, Ondrej
dc.contributor.referee Štěpánek, Martin
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated This thesis addresses the width of a film frame and the dependence of the various visual elements, which are used to form a shot (composition, movement, blocking, locations, miseen- scene, etc.), on said frame. It illustrates the differences between various frames thanks to two adaptations of a Finnish war novel Unknown soldier. It defines the advantages of both the wide and narrow frames, as well as drawbacks, that a director of photography has to overcome when working with them.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Kamera cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Film Photography en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 63024
dc.date.submitted 2023-05-19


Files in this item

Files Size Format View Description
steiner_2023_dp.pdf 16.86Mb PDF View/Open None
steiner_2023_op.pdf 139.5Kb PDF View/Open None
steiner_2023_vp.pdf 241.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account