Vnímání daní a daňová gramotnost studentů vysokých škol České republiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání daní a daňová gramotnost studentů vysokých škol České republiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kirschnerová, Pavlína
dc.contributor.author Divílková, Tereza
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.issued 2024-02-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54898
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá vnímáním daní a daňovou gramotností studentů vysokých škol v České republice. Cílem práce je analyzovat, jaký vztah existuje mezi daňovou gramotností studentů a jejich vnímáním daní, a jakým způsobem ovlivňují tyto faktory další socio-ekonomické proměnné. Pro dosažení tohoto cíle je proveden kvantitativní výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Analýza dat zahrnuje použití chí-kvadrát testu nezávislosti k testování vztahů mezi vybranými proměnnými a vnímáním daní a daňovou gramotností. Práce zjišťuje, že úroveň daňové gramotnosti studentů je obecně nízká a tato skutečnost je ovlivněna oborem studia a typem studia. Dále se ukazuje, že studenti převážně vnímají daně negativně, což je ovlivněno jejich pohlavím, formou a typem studia a tím, zda během studia pracují.
dc.format 117 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vnímání daní cs
dc.subject daňová gramotnost cs
dc.subject daňový systém cs
dc.subject kvantitativní výzkum cs
dc.subject studenti vysokých škol cs
dc.subject perception of taxes en
dc.subject tax literacy en
dc.subject tax system en
dc.subject quantitative research en
dc.subject university students en
dc.title Vnímání daní a daňová gramotnost studentů vysokých škol České republiky
dc.title.alternative Perception of Taxes and Tax Literacy of University Students in the Czech Republic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janoušková, Jana
dc.date.accepted 2024-06-05
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the perception of taxes and tax literacy of university students in the Czech Republic. The objective of the thesis is to analyse the relationship between students' tax literacy and their perception of taxes and how these factors affect other socio-economic variables. The quantitative research, specifically the questionnaire survey, is taken to achieve this objective. The data analysis includes usage of chi-square test of independence to test relationships between selected variables and perception of taxes and tax literacy. The thesis discovers that the level of students' tax literacy is low in general, and this fact is affected by the field and type of study. Furthermore, it shows that students perceive taxes mostly negatively, which is affected by students' sex, mode and type of study, and whether students work during their studies.
dc.description.department Ústav financí a účetnictví
dc.thesis.degree-discipline Finance podniku cs
dc.thesis.degree-discipline Corporate Finance en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Finance cs
dc.thesis.degree-program Finance en
dc.identifier.stag 67466
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
divílková_2024_dp.pdf 2.647Mb PDF View/Open None
divílková_2024_op.docx 46.52Kb Unknown View/Open None
divílková_2024_vp.docx 48.93Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account