Optimalizace designu částí ventilátoru pro automotive

DSpace Repository

Language: English čeština 

Optimalizace designu částí ventilátoru pro automotive

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bednařík, Martin
dc.contributor.author Rišian, Dominik
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:40Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:40Z
dc.date.issued 2024-01-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56158
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá optimalizací částí sériového krytu ventilátoru. První optimalizační návrh je zaměřen na snížení hmotnosti za zachování definované pevnosti. Druhý návrh je zaměřen na zlepšení pevnostních vlastností za zachování hmotnosti dílu. Práce v teoretické části pojednává o technologií vstřikování, konstrukci vstřikovaných dílů a možných vadách při vstřikování. V praktické části je nejprve objasněna problematika modulu automobilového chladiče se zaměřením na ventilátor a jeho kryt. Dále je popsán sériový návrh krytu ventilátoru spolu s použitým materiálem a následnou definicí okrajových podmínek potřebných pro provedení analýz za pomoci metody konečných prvků. V neposlední řadě jsou provedeny samotné návrhy jednotlivých změn designu společně s analýzami a závěrečným zhodnocením jednotlivých řešení.
dc.format 82
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject návrh cs
dc.subject konstrukce cs
dc.subject optimalizace cs
dc.subject automobilový ventilátor cs
dc.subject kryt ventilátoru cs
dc.subject design en
dc.subject construction en
dc.subject optimization en
dc.subject automotive fan en
dc.subject fan shroud en
dc.title Optimalizace designu částí ventilátoru pro automotive
dc.title.alternative Optimizing the Design of Fan Parts for Automotive
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Maňas, Lukáš
dc.date.accepted 2024-06-06
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on optimizing parts of a serial fan shroud. The first optimization proposal aims at reducing the weight while maintaining defined strength. The second proposal focuses on improving the strength properties while maintaining the weight of the part. The theoretical part of the thesis discusses injection molding technology, the construction of injection-molded parts, and potential defects in injection molding. In the practical part, the issue of the automotive radiator module is first clarified, focusing on the fan and shroud. The serial design of the fan shroud, along with the material used, is described, followed by the definition of boundary conditions necessary for conducting analyses using the finite element method. Finally, the actual design modifications are implemented, accompanied by analyses and a concluding evaluation of each solution.
dc.description.department Ústav výrobního inženýrství
dc.thesis.degree-discipline Výrobní inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Production Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Procesní inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Process Engineering en
dc.identifier.stag 68726
dc.date.submitted 2024-05-10


Files in this item

Files Size Format View Description
rišian_2024_dp.pdf 8.990Mb PDF View/Open None
rišian_2024_op.pdf 208.1Kb PDF View/Open None
rišian_2024_vp.pdf 284.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account