[NEOBHÁJENO] Fenomén učitelské profese v mateřské škole ve vizuálních reprezentacích dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Fenomén učitelské profese v mateřské škole ve vizuálních reprezentacích dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Šajdlerová, Denisa
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:55Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:55Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56517
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá fenoménem učitelské profese ve vizuálních reprezentacích dětí předškolního věku. Práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak děti předškolního věku pohlížejí na učitelskou profesi. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte a kresby, dětskými prekoncepty a učitelskou profesí. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Aktéry výzkumu byly děti ve věku 5-7 let. Získaná data byla sesbírána postupně prostřednictvím dvou metod, a to kresbou dětí a polostrukturovaného rozhovoru s dětmi předškolního věku. Z analýzy dat vyplynulo, že děti předškolního věku vnímají důležitost učitelky. Dále se do kreseb dětí velmi promítaly činnosti, které s dětmi vykonává učitel a na které klade důraz.
dc.format 66s. (112 786 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitelská profese cs
dc.subject role učitele cs
dc.subject dětské prekoncepty cs
dc.subject dětská kresba cs
dc.subject interpretace kresby cs
dc.subject teaching profession en
dc.subject teacher´s role en
dc.subject children´s preconceptions en
dc.subject children´s drawing en
dc.subject interpretation of drawing en
dc.title [NEOBHÁJENO] Fenomén učitelské profese v mateřské škole ve vizuálních reprezentacích dětí předškolního věku
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] The Phenomenon of the Teaching Profession in Kindergarten in the Visual Representations of Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The bachelor´s thesis deals with the phenomenon of the teaching profession in the visual representations of preschool children. The work has a theoretical-empirical character. The aim of the bachelor thesis is to find out how children of preschool age view the teaching profession. The theoretical part deals with child development and drawing, children´s preconceptions and the teaching profession. The results of qualitatively oriented research are presented in the empirical part. The actors of the research were children aged 5-7 years. The obtained data were collected gradually through two methods, namely children´s drawings and semi-structured interview with preschool children. The data analysis showed that children of preschool age perceive the importance of the teaching profession. Furthermore, the activities that the teacher performs with the children and on which he emphasizes were very much reflected in the children´s drawings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67368
dc.date.submitted 2024-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
šajdlerová_2024_dp.pdf 3.440Mb PDF View/Open None
šajdlerová_2024_op.docx 24.65Kb Unknown View/Open None
šajdlerová_2024_vp.docx 25.36Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account