[NEOBHÁJENO] Význam ilustrace při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí s narušeným jazykovým vývojem

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Význam ilustrace při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí s narušeným jazykovým vývojem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Žáková, Iva
dc.contributor.author Hrbáčková, Kateřina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56762
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko - aplikační charakter. Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout sadu aktivit pro ověření významu ilustrace při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí s narušeným jazykovém vývojem v prostředí mateřské školy. V teoretické části jsem představila vývoj jazyka dle jazykových rovin, vymezila pojem čtenářská gramotnost. Dále jsem se zaměřila na možnosti narušení jazykového vývojem a na samotný význam ilustrace při práci s dětmi, který mají narušený jazykový vývoj. V praktické části jsem představila sadu aktivit pro ověření významu ilustrace při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí s narušeným jazykovým vývojem, kterou jsem následně realizovala v mateřské škole. Po dokončení realizace jsem sadu aktivit evaluovala, z čehož mi následně vyplynulo doporučení pro praxi. Při tvorbě sady aktivit jsem si pro práci zvolila knihy ilustrované Petrem Horáčkem.
dc.format 66 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject vývojová dysfázie cs
dc.subject jazyk cs
dc.subject ilustrace cs
dc.subject zraková percepce cs
dc.subject reading literacy en
dc.subject developmental dysphasia en
dc.subject language en
dc.subject illustration en
dc.subject visual perception en
dc.title [NEOBHÁJENO] Význam ilustrace při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí s narušeným jazykovým vývojem
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] The Importance of Illustration in the Development of Reading Literacy for Children with Developmental Language Disorder
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jančík Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical - application character. The main aim of the bachelor thesis was to propose a set of activities to test the importance of illustration in the development of reading literacy in children with impaired language development in the kindergarten environment. In the theoretical part, I introduced the development of language according to language levels, defined the concept of literacy. Furthermore, I focused on the possibilities of language impairment and the actual importance of illustration in working with children who have impaired language development. In the practical part I presented a set of activities to verify the importance of illustration in the development of reading literacy in children with impaired language development, which I subsequently implemented in a kindergarten. Upon completion of the implementation, I evaluated the set of activities resulting in recommendations for practice. In designing the set of activities, I chose books illustrated by Petr Horacek for the thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67335
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
hrbáčková_2024_dp.pdf 5.113Mb PDF View/Open None
hrbáčková_2024_op.docx 25.29Kb Unknown View/Open None
hrbáčková_2024_vp.docx 27.09Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account