| dc.contributor.advisor |
Ševčík, Jiří
|
|
| dc.contributor.author |
Havlíček, Jáchym
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:24Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:24Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-04 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57142
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je demonstrovat možnosti tvorby interaktivních architektonických vizualizací pomocí herního enginu Unreal Engine. Teoretická část poskytuje přehled současných metod 3D modelování (polygonální, NURBS, procedurální), softwarových nástrojů (SketchUp, AutoCAD, Revit, Blender, Maya) a renderovacích technik (raytracing, pathtracing, real-time rendering). Praktická část dokumentuje pracovní postup od modelu ve SketchUpu po finální interaktivní prezentaci v Unreal Engine s využitím Datasmith pluginu. Implementována je řada interaktivních prvků (světelné vypínače, animace dveří, dynamická změna materiálů, simulace počasí v systému Niagara, realistické terény a vegetace). Práce zhodnocuje přínosy interaktivních vizualizací oproti statickým renderům a možnosti využití herních technologií pro efektivnější komunikaci mezi architekty a klienty. |
|
| dc.format |
107 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Interaktivní vizualizace
|
cs |
| dc.subject |
Unreal Engine
|
cs |
| dc.subject |
3D modelování
|
cs |
| dc.subject |
real-time rendering
|
cs |
| dc.subject |
architektonická vizualizace
|
cs |
| dc.subject |
Blueprint systém
|
cs |
| dc.subject |
Interactive visualization
|
en |
| dc.subject |
Unreal Engine
|
en |
| dc.subject |
3D modeling
|
en |
| dc.subject |
real-time rendering
|
en |
| dc.subject |
architectural visualization
|
en |
| dc.subject |
Blueprint system
|
en |
| dc.title |
Interaktivní simulace architektonických návrhů v prostředí Unreal Engine |
|
| dc.title.alternative |
Interactive Simulation of Architectural Designs in the Unreal Engine Environment |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Mach, Václav |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-24 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor's thesis is to demonstrate the possibilities of creating interactive architectural visualizations using the Unreal Engine game engine. The theoretical part provides an overview of current 3D modeling methods (polygonal, NURBS, procedural), software tools (SketchUp, AutoCAD, Revit, Blender, Maya), and rendering techniques (raytracing, pathtracing, real-time rendering). The practical part documents the workflow from a SketchUp model to a final interactive presentation in Unreal Engine using the Datasmith plugin. Various interactive elements are implemented, including light switches, door animations, dynamic material changes, weather simulation using the Niagara system, and realistic terrain and foliage. The thesis evaluates the advantages of interactive visualizations over static renders and explores the potential of game technologies to improve communication between architects and clients. |
|
| dc.description.department |
Ústav počítačových a komunikačních systémů |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie v administrativě |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Information Technologies in Administration |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Informační technologie v administrativě |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Information Technologies in Administration |
en |
| dc.identifier.stag |
69276
|
|
| dc.date.submitted |
2025-06-09 |
|