Interaktivní simulace architektonických návrhů v prostředí Unreal Engine

DSpace Repository

Language: English čeština 

Interaktivní simulace architektonických návrhů v prostředí Unreal Engine

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ševčík, Jiří
dc.contributor.author Havlíček, Jáchym
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:24Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:24Z
dc.date.issued 2024-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57142
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je demonstrovat možnosti tvorby interaktivních architektonických vizualizací pomocí herního enginu Unreal Engine. Teoretická část poskytuje přehled současných metod 3D modelování (polygonální, NURBS, procedurální), softwarových nástrojů (SketchUp, AutoCAD, Revit, Blender, Maya) a renderovacích technik (raytracing, pathtracing, real-time rendering). Praktická část dokumentuje pracovní postup od modelu ve SketchUpu po finální interaktivní prezentaci v Unreal Engine s využitím Datasmith pluginu. Implementována je řada interaktivních prvků (světelné vypínače, animace dveří, dynamická změna materiálů, simulace počasí v systému Niagara, realistické terény a vegetace). Práce zhodnocuje přínosy interaktivních vizualizací oproti statickým renderům a možnosti využití herních technologií pro efektivnější komunikaci mezi architekty a klienty.
dc.format 107
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Interaktivní vizualizace cs
dc.subject Unreal Engine cs
dc.subject 3D modelování cs
dc.subject real-time rendering cs
dc.subject architektonická vizualizace cs
dc.subject Blueprint systém cs
dc.subject Interactive visualization en
dc.subject Unreal Engine en
dc.subject 3D modeling en
dc.subject real-time rendering en
dc.subject architectural visualization en
dc.subject Blueprint system en
dc.title Interaktivní simulace architektonických návrhů v prostředí Unreal Engine
dc.title.alternative Interactive Simulation of Architectural Designs in the Unreal Engine Environment
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mach, Václav
dc.date.accepted 2025-06-24
dc.description.abstract-translated The aim of this bachelor's thesis is to demonstrate the possibilities of creating interactive architectural visualizations using the Unreal Engine game engine. The theoretical part provides an overview of current 3D modeling methods (polygonal, NURBS, procedural), software tools (SketchUp, AutoCAD, Revit, Blender, Maya), and rendering techniques (raytracing, pathtracing, real-time rendering). The practical part documents the workflow from a SketchUp model to a final interactive presentation in Unreal Engine using the Datasmith plugin. Various interactive elements are implemented, including light switches, door animations, dynamic material changes, weather simulation using the Niagara system, and realistic terrain and foliage. The thesis evaluates the advantages of interactive visualizations over static renders and explores the potential of game technologies to improve communication between architects and clients.
dc.description.department Ústav počítačových a komunikačních systémů
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-discipline Information Technologies in Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-program Information Technologies in Administration en
dc.identifier.stag 69276
dc.date.submitted 2025-06-09


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account