Analýza vlivu monetizačních metod na herním trhu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza vlivu monetizačních metod na herním trhu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sysala, Tomáš
dc.contributor.author Konečný, Danny
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:24Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:24Z
dc.date.issued 2024-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57151
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je prozkoumat, jak různé strategie generování příjmů, jako jsou mikrotransakce, předplatné, reklamy a jednorázové nákupy, ovlivňují herní průmysl z ekonomického a sociálního hlediska. Součástí analýzy je srovnání úspěšných a neúspěšných her, které představují různé přístupy k monetizaci. Důraz je kladen na to, jak konkrétní modely ovlivňují hráčskou zkušenost a vnímání férovosti ze strany komunity. Výzkum kombinuje analýzu dostupných dat, komunitních diskuzí a zpětné vazby hráčů, aby bylo možné lépe pochopit, jak různé formy monetizace ovlivňují herní prostředí. Cílem této práce je ukázat, jak konkrétní monetizační strategie ovlivňují úspěch hry a její přijetí mezi hráči.
dc.format 111
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject monetizace cs
dc.subject mikrotransakce cs
dc.subject jednorázové nákupy cs
dc.subject předplatné cs
dc.subject reklamy cs
dc.subject herní průmysl cs
dc.subject videohra cs
dc.subject komunita cs
dc.subject monetization en
dc.subject microtransactions en
dc.subject one-time purchases en
dc.subject subscriptions en
dc.subject advertisements en
dc.subject gaming industry en
dc.subject video game en
dc.subject community en
dc.title Analýza vlivu monetizačních metod na herním trhu
dc.title.alternative Analysis of the Impact of Monetization Methods on the Gaming Market
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Chramcov, Bronislav
dc.date.accepted 2025-06-24
dc.description.abstract-translated The aim of this bachelor's thesis is to examine how different revenue generation strategies such as microtransactions, subscriptions, advertisements and one-time purchases affect the gaming industry from an economic and social perspective. The analysis includes a comparison of successful and unsuccessful games that represent different approaches to monetization. The focus is on how specific models affect the player experience and the community's perception of fairness. The research combines the analysis of available data, community discussions and player feedback to better understand how different forms of monetization influence the gaming environment. The goal of this thesis is to show how specific monetization strategies affect the success of a game and its acceptance among players.
dc.description.department Ústav počítačových a komunikačních systémů
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-discipline Information Technologies in Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-program Information Technologies in Administration en
dc.identifier.stag 69291
dc.date.submitted 2025-06-09


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account