| dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
| dc.contributor.author |
Štěpánová, Barbora
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:33Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:33Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-16 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57337
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak rodiče dětí předškolního věku vnímají profesi učitele mateřské školy. Teoretická část se věnuje specifikům této profese, její prestiži, nárokům, kompetencím učitelů a roli rodičů ve spolupráci s nimi. Výzkum byl kvalitativně zaměřen a realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s třinácti rodiči dětí, které mateřskou školu aktuálně nebo nedávno navštěvovaly. Z výzkumu vyplývá, že rodiče vnímají učitele mateřských škol jako odborníky a partnery ve výchově i vzdělávání dítěte, přičemž spíše oceňují jejich osobnostní kvality než formální vzdělání. Společně s tím si uvědomují psychickou i organizační náročnost této profese. Zároveň poukazují na to, že mnohé aspekty profese učitele mateřské školy zůstávají veřejnosti skryté a nedoceněné, což ukazuje na potřebu větší společenské podpory a uznání. |
|
| dc.format |
120 s. (275 266 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
profese učitele mateřské školy
|
cs |
| dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
| dc.subject |
prestiž učitelství
|
cs |
| dc.subject |
vnímání rodičů
|
cs |
| dc.subject |
partnerský přístup
|
cs |
| dc.subject |
kindergarten teaching profession
|
en |
| dc.subject |
professional competencies
|
en |
| dc.subject |
teaching prestige
|
en |
| dc.subject |
parental perception
|
en |
| dc.subject |
partnership approach
|
en |
| dc.title |
[NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku |
|
| dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Teaching Profession Perception by Preschool Children Parents |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-26 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This master's thesis explores how parents of preschool-aged children perceive the profession of kindergarten teachers. The theoretical part summarizes current knowledge about the specifics of this profession, its social prestige, professional demands, work activities, and teachers' competencies, as well as the role of parents in cooperation with kindergartens. The research took a qualitative approach, based on semi-structured interviews with thirteen parents whose children are currently attending or have recently attended kindergarten. The findings reveal that parents view kindergarten teachers as professionals and partners in both the upbringing and education of their children, placing value on their personal qualities rather than on formal education. At the same time, they recognize the psychological and organizational demands of the profession. Furthermore, they point out that many aspects of the profession of preschool teachers remain hidden and underappreciated by the public, highlighting the need for greater societal support and recognition. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.description.result |
neobhájeno |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69615
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-17 |
|