[NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Štěpánová, Barbora
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:33Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:33Z
dc.date.issued 2024-12-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57337
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá tím, jak rodiče dětí předškolního věku vnímají profesi učitele mateřské školy. Teoretická část se věnuje specifikům této profese, její prestiži, nárokům, kompetencím učitelů a roli rodičů ve spolupráci s nimi. Výzkum byl kvalitativně zaměřen a realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s třinácti rodiči dětí, které mateřskou školu aktuálně nebo nedávno navštěvovaly. Z výzkumu vyplývá, že rodiče vnímají učitele mateřských škol jako odborníky a partnery ve výchově i vzdělávání dítěte, přičemž spíše oceňují jejich osobnostní kvality než formální vzdělání. Společně s tím si uvědomují psychickou i organizační náročnost této profese. Zároveň poukazují na to, že mnohé aspekty profese učitele mateřské školy zůstávají veřejnosti skryté a nedoceněné, což ukazuje na potřebu větší společenské podpory a uznání.
dc.format 120 s. (275 266 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profese učitele mateřské školy cs
dc.subject profesní kompetence cs
dc.subject prestiž učitelství cs
dc.subject vnímání rodičů cs
dc.subject partnerský přístup cs
dc.subject kindergarten teaching profession en
dc.subject professional competencies en
dc.subject teaching prestige en
dc.subject parental perception en
dc.subject partnership approach en
dc.title [NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] Teaching Profession Perception by Preschool Children Parents
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2025-05-26
dc.description.abstract-translated This master's thesis explores how parents of preschool-aged children perceive the profession of kindergarten teachers. The theoretical part summarizes current knowledge about the specifics of this profession, its social prestige, professional demands, work activities, and teachers' competencies, as well as the role of parents in cooperation with kindergartens. The research took a qualitative approach, based on semi-structured interviews with thirteen parents whose children are currently attending or have recently attended kindergarten. The findings reveal that parents view kindergarten teachers as professionals and partners in both the upbringing and education of their children, placing value on their personal qualities rather than on formal education. At the same time, they recognize the psychological and organizational demands of the profession. Furthermore, they point out that many aspects of the profession of preschool teachers remain hidden and underappreciated by the public, highlighting the need for greater societal support and recognition.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 69615
dc.date.submitted 2025-04-17


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account