Kulturní akce pro žáky ZŠ: strategie výběru a spolupráce škol s institucemi
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Vázalová Gartnerová, Eva
|
|
| dc.contributor.author |
Dušková, Štěpánka
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:38Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:38Z |
|
| dc.date.issued |
2024-10-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57438
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou výběru kulturních akcí pro žáky základních škol a spoluprací těchto škol s kulturními institucemi. Cílem je porozumět, jakým způsobem pedagogové plánují a realizují kulturní aktivity, podle jakých kritérií je vybírají a jaké faktory ovlivňují kvalitu spolupráce s kulturními partnery. Výzkum je zasazen do kontextu připravované revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP), která přináší nové výzvy i příležitosti pro systematičtější začlenění kulturního vzdělávání do výuky. Práce využívá kvalitativní metodologii založenou na polostrukturovaných rozhovorech s učiteli z různých typů škol. Analýza odhaluje rozdílné přístupy, překážky i dobré praxe, které mohou inspirovat k efektivnějšímu zapojení žáků do kulturního života. Výsledky jsou dále využity k formulaci doporučení pro školy i kulturní instituce s cílem podpořit smysluplnou a dostupnou kulturní participaci žáků v souladu s kurikulárními cíli a pedagogickou realitou. |
|
| dc.format |
67 s. (102 115 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
kultura
|
cs |
| dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
základní škola
|
cs |
| dc.subject |
kulturní instituce
|
cs |
| dc.subject |
spolupráce
|
cs |
| dc.subject |
učitel
|
cs |
| dc.subject |
culture
|
en |
| dc.subject |
education
|
en |
| dc.subject |
primary school
|
en |
| dc.subject |
cultural institution
|
en |
| dc.subject |
cooperation
|
en |
| dc.subject |
teacher
|
en |
| dc.title |
Kulturní akce pro žáky ZŠ: strategie výběru a spolupráce škol s institucemi |
|
| dc.title.alternative |
Cultural Event of Lower Secondary School Students: Selection Process and School Collaboration with Cultural Institutions |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Ovčáčková, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-10 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis addresses the issue of selecting cultural activities for lower secondary school pupils and examines the cooperation between schools and cultural institutions. The aim is to understand how teachers plan and implement cultural activities, the criteria they use in their selection, and the factors influencing the quality of collaboration with cultural partners. The research is set within the context of the forthcoming revision of the Framework Educational Programme (FEP), which introduces new challenges and opportunities for more systematic integration of cultural education into school curricula. The thesis adopts a qualitative methodology based on semi-structured interviews with teachers from various types of schools. The analysis reveals differing approaches, barriers, and examples of good practice that may inspire more effective student engagement in cultural life. The results are used to formulate recommendations for schools and cultural institutions to support meaningful and accessible cultural participation of pupils in line with curricular goals and pedagogical reality. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Arts Management |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69750
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account