Kulturní akce pro žáky ZŠ: strategie výběru a spolupráce škol s institucemi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kulturní akce pro žáky ZŠ: strategie výběru a spolupráce škol s institucemi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vázalová Gartnerová, Eva
dc.contributor.author Dušková, Štěpánka
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:38Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:38Z
dc.date.issued 2024-10-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57438
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou výběru kulturních akcí pro žáky základních škol a spoluprací těchto škol s kulturními institucemi. Cílem je porozumět, jakým způsobem pedagogové plánují a realizují kulturní aktivity, podle jakých kritérií je vybírají a jaké faktory ovlivňují kvalitu spolupráce s kulturními partnery. Výzkum je zasazen do kontextu připravované revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP), která přináší nové výzvy i příležitosti pro systematičtější začlenění kulturního vzdělávání do výuky. Práce využívá kvalitativní metodologii založenou na polostrukturovaných rozhovorech s učiteli z různých typů škol. Analýza odhaluje rozdílné přístupy, překážky i dobré praxe, které mohou inspirovat k efektivnějšímu zapojení žáků do kulturního života. Výsledky jsou dále využity k formulaci doporučení pro školy i kulturní instituce s cílem podpořit smysluplnou a dostupnou kulturní participaci žáků v souladu s kurikulárními cíli a pedagogickou realitou.
dc.format 67 s. (102 115 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kultura cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject kulturní instituce cs
dc.subject spolupráce cs
dc.subject učitel cs
dc.subject culture en
dc.subject education en
dc.subject primary school en
dc.subject cultural institution en
dc.subject cooperation en
dc.subject teacher en
dc.title Kulturní akce pro žáky ZŠ: strategie výběru a spolupráce škol s institucemi
dc.title.alternative Cultural Event of Lower Secondary School Students: Selection Process and School Collaboration with Cultural Institutions
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Ovčáčková, Jana
dc.date.accepted 2025-06-10
dc.description.abstract-translated This thesis addresses the issue of selecting cultural activities for lower secondary school pupils and examines the cooperation between schools and cultural institutions. The aim is to understand how teachers plan and implement cultural activities, the criteria they use in their selection, and the factors influencing the quality of collaboration with cultural partners. The research is set within the context of the forthcoming revision of the Framework Educational Programme (FEP), which introduces new challenges and opportunities for more systematic integration of cultural education into school curricula. The thesis adopts a qualitative methodology based on semi-structured interviews with teachers from various types of schools. The analysis reveals differing approaches, barriers, and examples of good practice that may inspire more effective student engagement in cultural life. The results are used to formulate recommendations for schools and cultural institutions to support meaningful and accessible cultural participation of pupils in line with curricular goals and pedagogical reality.
dc.description.department Ateliér Arts Management
dc.thesis.degree-discipline Arts Management cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Arts Management cs
dc.thesis.degree-program Arts Management en
dc.identifier.stag 69750
dc.date.submitted 2025-05-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account