Analýza úrovně finanční gramotnosti generace Z v České republice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza úrovně finanční gramotnosti generace Z v České republice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Přílučíková, Jana
dc.contributor.author Kristenová, Veronika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:03Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:03Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58058
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na finanční gramotnost u generace Z v České republice. Hlavním cílem je zjistit úroveň finanční gramotnosti u věkové skupiny 16 až 30 let a odhalit případné nedostatky. Z teoretického hlediska práce zkoumá finanční gramotnost a její klíčové pojmy. Praktická část se zabývá analýzou získaných dat z dotazníkového šetření, jehož cílem je ověřit finanční znalosti u generace Z a identifikovat jejich chování při správě financí. Dále bude pojednávat o komparaci dat respondentů generace Y a X, což umožní objasnit, jak se finanční gramotnost liší mezi mladší a starší generační kohortou. Výsledkem práce je zjištění, jaké faktory mají vliv na finanční gramotnost generace Z, jaké mají teoretické znalosti a také jak jsou odolní vůči nekalým praktikám. Práce předkládá doporučení pro zlepšení, a to jak na individuální, tak na institucionální úrovni.
dc.format 95 s. (123 127 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Finanční gramotnost cs
dc.subject generace Z cs
dc.subject finanční produkty cs
dc.subject finanční rezervy cs
dc.subject finanční rozhodování cs
dc.subject Financial literacy en
dc.subject Generation Z en
dc.subject financial products en
dc.subject financial reserves en
dc.subject financial decision-making en
dc.title Analýza úrovně finanční gramotnosti generace Z v České republice
dc.title.alternative Analysis of Financial Literacy Levels among Generation Z in the Czech Republic
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Drahomíra
dc.date.accepted 2025-06-09
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on financial literacy among Generation Z in the Czech Republic. The main objective is to determine the level of financial literacy in the age group of 16 to 30 years and reveal any existing gaps. From a theoretical perspective, the thesis examines financial literacy and its key concepts. The practical part analyzes the data obtained from a questionnaire survey, which aims to assess the financial knowledge of Generation Z and identify their behavior in managing finances. It also compares the data with responses from Generation Y and Generation X, allowing for an analysis of intergenerational differences in financial literacy. The study identifies the factors that influence the financial literacy of Generation Z, what theoretical knowledge they possess, and how resistant they are to fraudulent practices. The paper provides recommendations for improvement at both the individual and institutional levels.
dc.description.department Ústav financí a účetnictví
dc.thesis.degree-discipline - cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Finance a finanční technologie cs
dc.thesis.degree-program Finance and Financial Technologies en
dc.identifier.stag 70645
dc.date.submitted 2025-05-19


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account